X
Nordic region's business magazine • juli 31, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Wenderfalck stärker tillväxten 2024 trots lägre marginal

Publicerad juli 31, 2025

Pr-byrån Wenderfalck redovisar en fortsatt tillväxt 2024 efter rekordåret 2023, med ökade intäkter men en marginell sänkning av rörelseresultatet.


Året 2024 inleddes med att omsättningen steg till 63 miljoner kronor, vilket innebär en ökning från 60 miljoner kronor föregående år.


Byråintäkten ökade under samma period med knappa fyra procent och landade på 35,7 miljoner kronor.


– Vi ökar både vår omsättning och byråintäkt under 2024. Marginalen minskar något, vilket främst beror på att vi under det gångna året har investerat något mer i personal och utveckling jämfört med 2023, säger Fredrik Jerresand grundare och vd., han säger


Trots det sjönk rörelseresultatet något till 5,8 miljoner kronor, vilket pressade rörelsemarginalen till 9,2 procent, 0,8 procentenhet lägre än året innan.


Enligt årsberättelsen har Wenderfalck fördjupat samarbeten och vunnit flera upphandlingar samtidigt som rekryteringar har förstärkt byråns marknadserbjudande.


”Under året, som har präglats av ekonomisk och geopolitisk osäkerhet, har vi lyckats fördjupa och bredda flera mångåriga samarbeten. Detta i kombination med ett antal nya kundsamarbeten har gjort att vi fortsatt vår positiva utveckling från tidigare år.”


För 2025 framhåller ledningen att inledningen varit stark, med nya kunder och framgångsrika projekt, samtidigt som fokus blir att ytterligare utveckla erbjudandet och kulturen.


– 2025 har börjat bra för oss. Vi har vunnit flera nya kunder och genomfört en lång rad starka och framgångsrika projekt och kampanjer tillsammans med våra kunder. Under hösten kommer vi att fokusera på att vidareutveckla vårt erbjudande och vårt arbete med att upprätthålla en stark och framgångsrik kultur., han säger

Mest lästa
  1. Arla lanserar musik inspirerad av magljud

  2. Optimism bland annonsörer i Sverige – branscher med olika trender

  3. Halvöppna varumärken: En ny väg inom varumärkesstrategier

Fler intressanta artiklar

Abby World formar varumärket för spelet ARC Raiders

Publicerad november 3, 2025

Abby World har tagit fram varumärket, positioneringen och narrativet för det nylanserade AAA-spelet ARC Raiders från Embark Studios. I en global spelmarknad som förväntas nå över 180 miljarder dollar år…

Liberalerna fokuserar på Simona Mohamsson i ny kampanj: En kritisk granskning

Publicerad november 3, 2025

Inför det kommande riksdagsvalet strävar Liberalerna efter att stärka sin nya partiledare, Simona Mohamsson. Kampanjen koncentrerar sig på hennes efternamn, vilket har väckt tveksamhet hos PR-experten Paul Ronge.För att illustrera…

Folksams nya kampanj: En enklare väg till sparande och försäkring

Publicerad november 3, 2025

I våras introducerade Folksam ett kommunikationskoncept som utvecklades internt. Nu får vi ta del av den första kampanjen kopplad till detta koncept, som har rubriken ”Sparande och försäkring – för…

Snapchats stora satsning i Sverige

Publicerad november 3, 2025

Snapchat intensifierar sina insatser på den svenska marknaden med en omfattande kampanj som kallas ”Say it in a Snap”. Denna satsning visar på företagets åtagande gentemot Sverige, en av deras…
rekryteringar

Veckans rekryteringar: Nya positioner inom kommunikation och marknadsföring

Publicerad november 3, 2025

Under perioden 27 oktober till 2 november har Resumé sammanställt de senaste förändringarna på arbetsmarknaden inom kommunikation, marknadsföring, PR och reklam.IKEM – Innovations- och kemiindustrierna – har utsett Jenny Engdahl…

Paus för SVT:s marknadschef Bella Goldman

Publicerad november 3, 2025

Marknadschefen för Sveriges Television, Bella Goldman, har blivit pausad efter ett beslut av hennes överordnade.”Det är ett beslut jag fattat”, skriver hr- och kommunikationsdirektör, som säger.Bella Goldman har haft sin…

Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

Publicerad november 1, 2025

Kreativiteten inom den svenska reklamsektorn står inför betydande utmaningar och behöver externa insikter. I en serie intervjuer belyser Resumé hur expats upplever denna bransch. Först ut är Auste Skrupskyte Cullbrand,…
AI hjärna

Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

Publicerad oktober 31, 2025

Mjällby AIF har nyligen nått nya höjder genom att vinna sitt första allsvenska guld och samtidigt bli ett fenomen inom digitala medier. Klubben har kombinerat humor, lokal identitet och kreativ…

Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Publicerad oktober 31, 2025

Från vardaglig skräck till terapeutisk tröst, har varumärken hittat innovativa sätt att fira Halloween. Resumé har sammanställt åtta kampanjer som verkligen utmärker sig. Vissa varumärken väljer att skrämmas, medan Filmstaden…

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.