Veckans rekryteringar: Nyheter om anställningar inom branschen
Publicerad november 16, 2025
Publicerad november 16, 2025

Resumé ger en översikt över de senaste förändringarna inom reklam, PR, marknadsföring och kommunikation mellan 10 och 16 november 2025.
Micco Grönholm har utsetts till strategichef på Forsman & Bodenfors, efter nästan tre år på Happy F&B. Hennes uppdrag är att säkerställa att byråns strategi fungerar som ett integrerat, kreativt och affärsmässigt skarpt kollektiv i hela Europa. Hon kommer även att fokusera på att bygga starkare partnerskap med kunder och leda tillväxten av strategiteamet i regionen.
Kristina Hammerö blir marknadsdirektör för Arla Sverige från den 1 januari 2026, i en roll där hon tar över efter Matthew Walker. Hon har varit en del av Arla sedan 2017 och har klättrat i organisationen, senast som marknads- och hållbarhetsdirektör för varumärket.
Madeleine Gustafsson tillträder som global marketing communications specialist för ABB:s nyckelprodukter inom gruvindustrin. Hennes ansvar omfattar utveckling och implementering av marknads- och kommunikationsstrategier för att öka varumärkeskännedom och skapa efterfrågan på den globala marknaden.
Christina Ericsson har utsetts till global chief marketing officer på Casall Sport. Hennes uppdrag är att stärka varumärket som premiumalternativ inom träningsmode, och hon kommer närmast från en roll som Nordic marketing director på LVMH.
500 förstärker teamet med tre nya rekryteringar. Alfred Ram blir konsult med fokus på corporate communications och public affairs. Freja Fernholm ansluter som juniorkonsult inom strategisk kommunikation, och Patricia Smidesten blir junior projektledare med inriktning på evenemang och projektkoordination.
Emmy Glans blir copywriter på Make Your Mark i Stockholm. Hon har tidigare arbetat med employer branding för olika offentliga och samhällsnyttiga uppdragsgivare.
Frida Norén går till BBDO efter nästan sju år som strateg på Åkestam Holst. Hon kommer att arbeta med kunder såsom Rädda Barnen och Yazen.
We are era har rekryterat Felix Lanai som strategy & concept manager och Alexandra Rodriguez som sales manager. Felix har tidigare erfarenhet från H&M, medan Alexandra kommer från konsultverksamhet inom influencer marketing.