X
Nordic region's business magazine • november 16, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Veckans rekryteringar: Nyheter om anställningar inom branschen

Publicerad november 16, 2025

rekryteringar

Resumé ger en översikt över de senaste förändringarna inom reklam, PR, marknadsföring och kommunikation mellan 10 och 16 november 2025.


Micco Grönholm har utsetts till strategichef på Forsman & Bodenfors, efter nästan tre år på Happy F&B. Hennes uppdrag är att säkerställa att byråns strategi fungerar som ett integrerat, kreativt och affärsmässigt skarpt kollektiv i hela Europa. Hon kommer även att fokusera på att bygga starkare partnerskap med kunder och leda tillväxten av strategiteamet i regionen.


Kristina Hammerö blir marknadsdirektör för Arla Sverige från den 1 januari 2026, i en roll där hon tar över efter Matthew Walker. Hon har varit en del av Arla sedan 2017 och har klättrat i organisationen, senast som marknads- och hållbarhetsdirektör för varumärket.


Madeleine Gustafsson tillträder som global marketing communications specialist för ABB:s nyckelprodukter inom gruvindustrin. Hennes ansvar omfattar utveckling och implementering av marknads- och kommunikationsstrategier för att öka varumärkeskännedom och skapa efterfrågan på den globala marknaden.


Christina Ericsson har utsetts till global chief marketing officer på Casall Sport. Hennes uppdrag är att stärka varumärket som premiumalternativ inom träningsmode, och hon kommer närmast från en roll som Nordic marketing director på LVMH.


500 förstärker teamet med tre nya rekryteringar. Alfred Ram blir konsult med fokus på corporate communications och public affairs. Freja Fernholm ansluter som juniorkonsult inom strategisk kommunikation, och Patricia Smidesten blir junior projektledare med inriktning på evenemang och projektkoordination.


Emmy Glans blir copywriter på Make Your Mark i Stockholm. Hon har tidigare arbetat med employer branding för olika offentliga och samhällsnyttiga uppdragsgivare.


Frida Norén går till BBDO efter nästan sju år som strateg på Åkestam Holst. Hon kommer att arbeta med kunder såsom Rädda Barnen och Yazen.


We are era har rekryterat Felix Lanai som strategy & concept manager och Alexandra Rodriguez som sales manager. Felix har tidigare erfarenhet från H&M, medan Alexandra kommer från konsultverksamhet inom influencer marketing.

Mest lästa
  1. AIK:s nya årskort med svart pass lanseras

  2. Tanrevels strategiska PR-partnerskap i Norden

  3. AI:s påverkan på löner och kompetenskrav på arbetsmarknaden

Fler intressanta artiklar

Kritik mot Filmstadens nya biljettpriser

Publicerad december 11, 2025

Den nya prismodellen från Filmstaden har väckt stor uppmärksamhet under veckan, med många som ifrågasätter förändringen. Streamingtjänsten SF Anytime svarar nu med en kampanj som tydligt riktar sig mot sin…

Dansens kraft i företagskommunikation

Publicerad december 11, 2025

Jonny Boström från Move by Numbers utforskar hur dans kan göra torra ekonomiska koncept mer engagerande och skapa konkreta resultat. I det avslutande avsnittet av Kommunikationspodden delger han sin vision…

Uber Eats utforskar humor i ny reklamkampanj

Publicerad december 11, 2025

Uber Eats lanserar en serie av tio reklamfilmer under temat ”Get Almost, Almost Anything”. I dessa filmer får publiken se vardagliga föremål som salsa och chips omvandlas till humoristiska pappaskämt.I…

Aaron Kroon: Vikten av sårbarhet och ärlighet i ledarskap

Publicerad december 11, 2025

Aaron Kroon, vd och grundare av Black Batman, reflekterar över hur sårbarhet hos inflytelserika män uppfattas. Han påpekar att detta inte bara accepteras utan även uppskattas. Det finns en stark…

Navigera i det moderna medielandskapet

Publicerad december 11, 2025

År 2025 visade tydligt hur snabbt medielandskapet förändras, samtidigt som grundläggande principer består. Kraven på att nå rätt målgrupp med adekvata budskap har blivit mer kritiska, och att misslyckas kan…

Samsung lanserar innovativ realitybar i Stockholm

Publicerad december 10, 2025

Samsung har nu invigt Sveriges första realitybar på Nytorgsgatan 38 i Stockholm, vilket är en satsning av byrån Jung.För sportentusiaster har sportbarer länge varit en plats för gemenskap under matcher.Reality-tv…

Kritik mot McDonald’s AI-julkampanj leder till avbokning av video

Publicerad december 10, 2025

McDonald”s har blivit föremål för kraftig kritik efter sin senaste julreklam, som helt har skapats med hjälp av AI. Denna kampanj, som producerades i samarbete med byrån TBWA och produktionsbolaget…

Ny ledning inom Arenagruppen

Publicerad december 10, 2025

Silvia Kakembo har utsetts till vice vd på Arenagruppen. Under de senaste fem åren har hon verkat som byråchef på Arena Opinion. I sin nya position kommer hon att arbeta…

Lyko ber om ursäkt efter kampanjmissöde

Publicerad december 10, 2025

Lyko har blivit tvungna att be om ursäkt efter en kontroversiell kampanj som ledde till förvirring under Black Friday. Företaget placerade ut sina produkter, målade i svart, i konkurrenternas butiker.…
AI hjärna

Real Talk lanserar interaktiv julkampanj med AI-teknik

Publicerad december 9, 2025

AI-företaget Real Talk introducerar en innovativ kampanj för att följa upp fjolårets tomtetelefon. I den nya satsningen kan både barn och vuxna ringa tomten och hans vänner för att lösa…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.