X
Nordic region's business magazine • oktober 20, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Veckans rekryteringar: Nyheter från branschen

Publicerad oktober 20, 2025

rekryteringar

Resumé ger en översikt över arbetsmarknadsnyheterna mellan 13 och 19 oktober 2025. Daga Simonsson återvänder till Nord DDB som copywriter efter flera år på Forsman & Bodenfors. Hon har vunnit priser i tävlingar som Cannes Lions, EPICA, Grand Prix i Eurobest, The One Show, Guldägget, Svenska Designpriset och 100-wattaren.


Spoon har anställt flera nya medarbetare. Sofia Hassani är nu social media manager och kommer från rollen som head of social på Caia Cosmetics, med expertis inom organisk sociala medier-strategi, storytelling och community-byggande.


Roxane Baltzinger, en ny content creator, kommer från frilansande och har tidigare arbetat med marknadsföring och kommunikation i Frankrike. Karin Källberg, som har nästan 20 års erfarenhet från medie- och kommunikationsbranschen, kommer närmast från Welcom.


Elin Svensson, produktionsledare, har ansvarat för den dagliga produktionen av kampanjer och kommunikation hos Ica Reklam. William Hägg, nyutexaminerad content creator, har erfarenhet av filmklippning och postproduktion och en stark känsla för berättande genom rörlig bild.


HSB Göteborg och HSB Malmö har rekryterat Erik Zaar som ny gemensam kommunikations- och marknadschef. Han tillträder i januari 2026 och kommer från rollen som kommunikationschef på Framtiden, en allmännyttig fastighetskoncern.


Relatable har anställt Lydia Woldegebriel som business development. Med flera års erfarenhet inom affärsutveckling och försäljning kommer hon från Abion, där hon arbetade med varumärkesskydd och immateriella rättigheter, samt på All Ears.


Midnattsbris har rekryterat Helena Björklund, som tidigare var kundansvarig och senior rådgivare inom PR och påverkan på Gullers Grupp. Hon får ansvar för strategisk kommunikation och påverkan.


Lisa Vallgren tillträder i november som chef för digitala kanaler inom Telgekoncernen. Hon ersätter Anne Björkman och kommer närmast från Volvo Cars, där hon hade rollen Global Communication channel manager.


Julia Cedergren får ansvar för att utveckla Dentsus affär mot nya kunder. Hon har över ett decennium av erfarenhet och kommer från ECI Media Management, där hon haft en central roll inom affärsutveckling.


Claes Kugelberg har varit på Bauer Media Outdoor, tidigare Clear Channel, sedan 2011, varav de senaste två åren som vd. Nu avslutar han sitt uppdrag.

Mest lästa
  1. AIK:s nya årskort med svart pass lanseras

  2. Tanrevels strategiska PR-partnerskap i Norden

  3. AI:s påverkan på löner och kompetenskrav på arbetsmarknaden

Fler intressanta artiklar

Kritik mot Filmstadens nya biljettpriser

Publicerad december 11, 2025

Den nya prismodellen från Filmstaden har väckt stor uppmärksamhet under veckan, med många som ifrågasätter förändringen. Streamingtjänsten SF Anytime svarar nu med en kampanj som tydligt riktar sig mot sin…

Dansens kraft i företagskommunikation

Publicerad december 11, 2025

Jonny Boström från Move by Numbers utforskar hur dans kan göra torra ekonomiska koncept mer engagerande och skapa konkreta resultat. I det avslutande avsnittet av Kommunikationspodden delger han sin vision…

Uber Eats utforskar humor i ny reklamkampanj

Publicerad december 11, 2025

Uber Eats lanserar en serie av tio reklamfilmer under temat ”Get Almost, Almost Anything”. I dessa filmer får publiken se vardagliga föremål som salsa och chips omvandlas till humoristiska pappaskämt.I…

Aaron Kroon: Vikten av sårbarhet och ärlighet i ledarskap

Publicerad december 11, 2025

Aaron Kroon, vd och grundare av Black Batman, reflekterar över hur sårbarhet hos inflytelserika män uppfattas. Han påpekar att detta inte bara accepteras utan även uppskattas. Det finns en stark…

Navigera i det moderna medielandskapet

Publicerad december 11, 2025

År 2025 visade tydligt hur snabbt medielandskapet förändras, samtidigt som grundläggande principer består. Kraven på att nå rätt målgrupp med adekvata budskap har blivit mer kritiska, och att misslyckas kan…

Samsung lanserar innovativ realitybar i Stockholm

Publicerad december 10, 2025

Samsung har nu invigt Sveriges första realitybar på Nytorgsgatan 38 i Stockholm, vilket är en satsning av byrån Jung.För sportentusiaster har sportbarer länge varit en plats för gemenskap under matcher.Reality-tv…

Kritik mot McDonald’s AI-julkampanj leder till avbokning av video

Publicerad december 10, 2025

McDonald”s har blivit föremål för kraftig kritik efter sin senaste julreklam, som helt har skapats med hjälp av AI. Denna kampanj, som producerades i samarbete med byrån TBWA och produktionsbolaget…

Ny ledning inom Arenagruppen

Publicerad december 10, 2025

Silvia Kakembo har utsetts till vice vd på Arenagruppen. Under de senaste fem åren har hon verkat som byråchef på Arena Opinion. I sin nya position kommer hon att arbeta…

Lyko ber om ursäkt efter kampanjmissöde

Publicerad december 10, 2025

Lyko har blivit tvungna att be om ursäkt efter en kontroversiell kampanj som ledde till förvirring under Black Friday. Företaget placerade ut sina produkter, målade i svart, i konkurrenternas butiker.…
AI hjärna

Real Talk lanserar interaktiv julkampanj med AI-teknik

Publicerad december 9, 2025

AI-företaget Real Talk introducerar en innovativ kampanj för att följa upp fjolårets tomtetelefon. I den nya satsningen kan både barn och vuxna ringa tomten och hans vänner för att lösa…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.