X
Nordic region's business magazine • september 8, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Veckans rekryteringar: Nya ansikten i branschen

Publicerad september 8, 2025

Den senaste veckan har det skett betydande förändringar inom kommunikations- och marknadsföringssektorn, sammanställt av Resumé.


Mette Jermiin har rekryterats som exekutiv producent till Slutet. Hon har stor branscherfarenhet och har tidigare arbetat 13 år på Bacon, där hon var en central figur i företagets utveckling. Hon kommer att ansvara för expansionen i Skandinavien och utvecklingen av nya marknader med Köpenhamn som bas.


Kim Öijerstedt återvänder till Liwlig som creative director. Tidigare ledde hon flera projekt på Nine Yards och senast arbetade hon som varumärkesutvecklare för Cancan, där hon var avgörande för varumärkets strategi och lansering.


Moderaternas kommunikationschef för Stockholms stad och län, Ida Karlbom, har meddelat att hon lämnar sin post efter sex år, med ett år kvar till valet.


Reform Society, en PR-byrå, förstärker sitt team med tre nya medarbetare. Erik Helldén kommer från en roll som ansvarig för marknadsföring på Civil Rights Defenders och ska arbeta med kampanjer för insamling. Catharina Donatello är en produktionsledare med erfarenhet från byråer som Perfect Fools och Nord DDB.


Jens Harvard har fått titeln lead developer och ska driva utvecklingen av Reform Societys mobiliseringsplattform Agera, efter att ha arbetat som director of photography.


Nordnet har anställt Sofie Zetterlund som ny marknadschef. Hon kommer närmast från Schroders och har även erfarenhet från Blackrock och Lendify.


Norska Try utökar sitt Stockholmskontor och har rekryterat Thea Bakken Vallgren som kunddirektör.


Anna-Carin Enwall lämnar sin tjänst som marknadschef för Företagarna, där hon har verkat i fem år.


Sociala medier-byrån team5pm har anställt Linn Muhr som senior creative strategist. Med över 17 års erfarenhet av digital innehållsstrategi kommer hon att arbeta med byråns största kunder, inklusive Prime Video.


Regissören Alma Har”el har anslutit sig till Bacon för att representera skandinaviska projekt. Hennes arbete inkluderar filmer för Airbnb och P&G samt långfilmen ”Honey Boy”. Hon är också grundare av Free the Work, en plattform för underrepresenterade skapare.


Columbus har nyligen anställt Marthina Elmqvist som corporate communication lead, för att öka företagets globala synlighet.


Where is my pony har rekryterat Shené Abdul, en strateg med fokus på hållbarhet, för att stötta företag i hållbarhetsutveckling.


Lamin Sonko lämnar Sneakersnstuff för att leda Energy Marketing för Nike i Norden, med fokus på att hålla varumärket relevant.


Waynes Coffee har anställt Ellen Lindblad som ny marknadschef med mål att stärka varumärket under ledning av vd David Laturnus.


Passion Lab gör tre nya rekryteringar: Isabella Holmström och Johan Benno som art directors, samt Susanne Zabrodsky som kundansvarig.

Mest lästa
  1. Hanna Stenwall leder Guldäggsjuryn 2024

  2. Reflektioner över utmaningar på arbetsmarknaden

  3. Göteborgs-Posten och The New York Times i kreativ samverkan

Fler intressanta artiklar

Effektify expanderar med förvärvet av Recuro

Publicerad december 15, 2025

Effektify har utvecklat en plattform som integrerar marknadsföringsdata och omvandlar den till värdefulla insikter. Företaget har nu förvärvat tillväxtbyrån Recuro, vilket utgör deras femte förvärv under de senaste tre åren.…

AI:s påverkan på varumärkesbyggande och journalistik

Publicerad december 15, 2025

I Resumés julkalender presenteras de mest intressanta händelserna inom den svenska branschen för 2025. Under lucka 11 finner vi Patrik Westander, vd för Westander. I år har jag noterat en…

Lärdomar från kriser: En analys av 2025 års händelser

Publicerad december 15, 2025

Slarv med hemligstämplade dokument, läckage av personuppgifter och uppseendeväckande mediegranskningar präglade 2025. Det har varit ett år fullt av kriser och lärdomarna är många. Krishanteraren säger: ”Det är avgörande att…

Årets julreklam och aktuella mediehändelser

Publicerad december 15, 2025

Joakim Lundells självbiografi har fått en märkbar pr-effekt efter SVT:s dokumentärserie, vilket samtidigt öppnar möjligheter för reklam i samband med fotbolls-VM. Dessutom har Adages läsare röstat fram Facebooks reklamfilm ”Secret…
AI hjärna

Techbranschens roll i moderna konflikter

Publicerad december 15, 2025

I Resumés julkalender framhäver branschledare betydelsefulla händelser inom den svenska sektorn för 2025. I lucka 14 betonar André Frisk att teknologin idag verkar som en central komponent i krigets infrastruktur.Han…
rekryteringar

Aktuella rekryteringar inom kommunikation och marknadsföring

Publicerad december 15, 2025

Resumé ger en översikt av de senaste jobbytena inom reklam, PR, marknadsföring och kommunikation under perioden 8 till 14 december 2025.Binaji Marouf tillträder som kommunikationschef på myndigheten för unga och…

Techbranschen och dess roll i moderna konflikter

Publicerad december 14, 2025

I Resumés julkalender framhäver branschprofiler viktiga händelser inom den svenska sektorn under 2025. I lucka 14 framhåller André Frisk att teknik nu utgör en central del av säkerhetsstrukturer. ”Jag växte…

Vibe marketing: En ny era för varumärkesstrategier

Publicerad december 14, 2025

Vibe marketing markerar ett skifte inom varumärkesstrategi, där känslor står i centrum för kommunikationen. Greg Isenberg introducerade termen tidigare i år, vilket väckte intresse bland kommunikationsexperter. Många är osäkra på…

Framtiden för berättande i en digital värld

Publicerad december 13, 2025

I Resumés julkalender belyser branschprofiler det mest intressanta som inträffat i den svenska branschen under 2025. Bakom lucka 13 finner vi Lina Franzon, creative director på Abby World. Med året…

Kritik mot Meta: Schibsted och Bonnier kräver uteslutning från IAB

Publicerad december 12, 2025

Mediehusen Schibsted och Bonnier News har uttryckt stark frustration över annonsbedrägerierna som förekommer på Facebook och Instagram. De anser nu att Meta bör uteslutas ur IAB Sverige, branschorganisationen för digital…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Meta
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.