X
Nordic region's business magazine • september 8, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Veckans rekryteringar: Nya ansikten i branschen

Publicerad september 8, 2025

Den senaste veckan har det skett betydande förändringar inom kommunikations- och marknadsföringssektorn, sammanställt av Resumé.


Mette Jermiin har rekryterats som exekutiv producent till Slutet. Hon har stor branscherfarenhet och har tidigare arbetat 13 år på Bacon, där hon var en central figur i företagets utveckling. Hon kommer att ansvara för expansionen i Skandinavien och utvecklingen av nya marknader med Köpenhamn som bas.


Kim Öijerstedt återvänder till Liwlig som creative director. Tidigare ledde hon flera projekt på Nine Yards och senast arbetade hon som varumärkesutvecklare för Cancan, där hon var avgörande för varumärkets strategi och lansering.


Moderaternas kommunikationschef för Stockholms stad och län, Ida Karlbom, har meddelat att hon lämnar sin post efter sex år, med ett år kvar till valet.


Reform Society, en PR-byrå, förstärker sitt team med tre nya medarbetare. Erik Helldén kommer från en roll som ansvarig för marknadsföring på Civil Rights Defenders och ska arbeta med kampanjer för insamling. Catharina Donatello är en produktionsledare med erfarenhet från byråer som Perfect Fools och Nord DDB.


Jens Harvard har fått titeln lead developer och ska driva utvecklingen av Reform Societys mobiliseringsplattform Agera, efter att ha arbetat som director of photography.


Nordnet har anställt Sofie Zetterlund som ny marknadschef. Hon kommer närmast från Schroders och har även erfarenhet från Blackrock och Lendify.


Norska Try utökar sitt Stockholmskontor och har rekryterat Thea Bakken Vallgren som kunddirektör.


Anna-Carin Enwall lämnar sin tjänst som marknadschef för Företagarna, där hon har verkat i fem år.


Sociala medier-byrån team5pm har anställt Linn Muhr som senior creative strategist. Med över 17 års erfarenhet av digital innehållsstrategi kommer hon att arbeta med byråns största kunder, inklusive Prime Video.


Regissören Alma Har”el har anslutit sig till Bacon för att representera skandinaviska projekt. Hennes arbete inkluderar filmer för Airbnb och P&G samt långfilmen ”Honey Boy”. Hon är också grundare av Free the Work, en plattform för underrepresenterade skapare.


Columbus har nyligen anställt Marthina Elmqvist som corporate communication lead, för att öka företagets globala synlighet.


Where is my pony har rekryterat Shené Abdul, en strateg med fokus på hållbarhet, för att stötta företag i hållbarhetsutveckling.


Lamin Sonko lämnar Sneakersnstuff för att leda Energy Marketing för Nike i Norden, med fokus på att hålla varumärket relevant.


Waynes Coffee har anställt Ellen Lindblad som ny marknadschef med mål att stärka varumärket under ledning av vd David Laturnus.


Passion Lab gör tre nya rekryteringar: Isabella Holmström och Johan Benno som art directors, samt Susanne Zabrodsky som kundansvarig.

Mest lästa
  1. Apples exponering: En framgångssaga inom varumärkesstrategi

  2. Kontroverser kring Power och digital reklamens inverkan på barn

  3. Chang Frick försvarar kontroversiell reklam med satir

Fler intressanta artiklar

Åkestam Holsts kampanj för att främja gruvnäringen i Sverige

Publicerad september 10, 2025

Kampanjen med titeln Du är mer gruva än du tror syftar till att öka medvetenheten om den svenska gruvnäringens betydelse. Åkestam Holst står bakom initiativet, där de vunnit uppdraget för…

Kritik mot brittiska reklamombudsmannens egen kampanj

Publicerad september 10, 2025

En kampanj från den brittiska motsvarigheten till Reklamombudsmannen har blivit föremål för anmälan. Kampanjen misstänks för att bryta mot de regler kring vilseledande reklam som organisationen ansvarar för att övervaka.Kampanjen…

Medieinvesteringarna visar stabilitet trots nedgång i augusti

Publicerad september 10, 2025

Trots en lätt nedgång säger Sveriges Mediebyråers vd att ”Augusti 2025 får ses som en relativt stark månad”, enligt uppgifter från Anna Granditsky. Totalt uppgår medieinvesteringarna via mediebyråerna till över…

Strategin bakom Vattenfalls kampanj med Samuel L Jackson

Publicerad september 10, 2025

Vattenfalls senaste kampanj, med Hollywoodskådisen Samuel L Jackson i centrum, har skapat starka reaktioner och nått breda publikgrupper. När Jackson siktar på en vindkraftspark och utbrister ”Motherfuckin windfarms”, har det…

Moa Engström ny kommunikationsansvarig på WWF

Publicerad september 10, 2025

Moa Engström har tillträtt som kommunikationschef på WWF. Hon kommer senast från en position som ansvarig för global kommunikation och varumärke på Stockholm Environment Institute (SEI). Hennes erfarenhet inkluderar även…

Övergång till ny logotyp för & Other Stories – en ny era inleds

Publicerad september 10, 2025

& Other Stories introducerar en ny logotyp som symboliserar varumärkets nästa kapitel. Tidigare har förändringar hos andra varumärken kritiserats för att bidra till mer enhetliga och otydliga logotyper. Trots detta…

Strategier för att stärka varumärkesidentitet

Publicerad september 9, 2025

Att framstå som större än vad man är kan vara en effektiv strategi inom marknadsföring, vilket forskaren Erik Modig påpekade under årets Effday.”Var kaxiga, var stolta, var djärva,” säger han…

Ape CC lanserar ny kampanj för Coach med Elle Fanning i centrum

Publicerad september 9, 2025

Reklambyrån Ape CC har introducerat sin tredje kampanj för modevarumärket Coach. Budskapet, ”Revive your courage”, fokuserar på den inre resan och vikten av att återkoppla med sitt yngre jag.I reklamfilmen,…

Svensk Kärnkraft ifrågasatt för kontroversiell reklam

Publicerad september 9, 2025

En reklam för elbolaget Svensk Kärnkraft har anmälts till Reklamombudsmannen (RO). Anmälan kritiserar jämförelsen mellan att byta elavtal och att byta kön, vilket anses vara icke-inkluderande. Enligt företaget är reklamen…

Utmaningar och möjligheter för nya byråer i svåra tider

Publicerad september 9, 2025

I en lågkonjunktur är det en tuff väg att starta en byrå. Resumé har analyserat slutsatserna för nyare företag inom kommunikationsbranschen. ✓Osäker framtid för Allvaret ✓The Great Exhibition visar på…

Arkiv

  • september 2025
  • augusti 2025
  • juli 2025

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • PR
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.