X
Nordic region's business magazine • oktober 27, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Veckans karriärförändringar inom kommunikation och marknadsföring

Publicerad oktober 27, 2025

rekryteringar

Resumé ger en översikt av förändringarna inom kommunikation, marknadsföring, PR och reklam mellan 20 och 26 oktober.


Jenny Kaiser lämnade sin vd-post på Åkestam Holst i våras. Nu tar hon sig an ett nytt vd-jobb där hennes uppgift blir att stärka Fotografiska i Stockholm. Hon har tidigare haft roller på Forsman & Bodenfors, DDB Stockholm, Visit Sweden och Canal Plus, samt varit programansvarig på Berghs, säger hon.


Klaudia Klang har under de senaste åren arbetat som varumärkes- och marknadschef på Aarke. Tidigare var hon kreativ chef på H&M:s globala marknadsavdelning. Nu går hon vidare och blir en del av teamet på Mantle, ett skönhetsvarumärke känt för sin användning av CBD-olja i hudvård, berättar hon.


Mikael Rubinsson har varit vd på reklambyrån Blomquist sedan 1999. Efter 26 år bestämmer han sig för att överlämna ansvaret till Anette Fredriksson, som senast var vd på Public Clean. Hon har en bakgrund inom varumärke, marknadsföring och kommunikation, säger han.


WPP Media Sverige genomgår en omorganisation där byråerna avvecklas som egna bolag. Morten Flamand, vd för Essencemediacom, lämnar sin post. Han kom till Group M 2019 efter att ha varit nordisk försäljningsdirektör på Tui, berättar hon.


Roaring har anställt Fatemeh Mahmoudi Molin som ny head of growth. Hon kommer från Mentimeter och har tidigare haft roller på Google, Volvo Cars och HBO Nordic. Hennes uppdrag är att bygga ett growth-team med fokus på hållbar och lönsam expansion, förklarar han.


Akavia, ett fack- och professionsförbund, har rekryterat Pelle Ahlin Olofsson som ny sakkunnig för arbetsmarknadsfrågor. Han har tidigare varit affärsområdeschef för samhälle & arbetsliv på Demoskop, säger hon.


Kommunikationsbyrån 8190 i Örebro har anställt Rebecca Lindh som projektledare. Hon kommer senast från rollen som Head of Marketing and Communications på AniCura, berättar han.

Mest lästa
  1. AIK:s nya årskort med svart pass lanseras

  2. Tanrevels strategiska PR-partnerskap i Norden

  3. AI:s påverkan på löner och kompetenskrav på arbetsmarknaden

Fler intressanta artiklar

Kritik mot Filmstadens nya biljettpriser

Publicerad december 11, 2025

Den nya prismodellen från Filmstaden har väckt stor uppmärksamhet under veckan, med många som ifrågasätter förändringen. Streamingtjänsten SF Anytime svarar nu med en kampanj som tydligt riktar sig mot sin…

Dansens kraft i företagskommunikation

Publicerad december 11, 2025

Jonny Boström från Move by Numbers utforskar hur dans kan göra torra ekonomiska koncept mer engagerande och skapa konkreta resultat. I det avslutande avsnittet av Kommunikationspodden delger han sin vision…

Uber Eats utforskar humor i ny reklamkampanj

Publicerad december 11, 2025

Uber Eats lanserar en serie av tio reklamfilmer under temat ”Get Almost, Almost Anything”. I dessa filmer får publiken se vardagliga föremål som salsa och chips omvandlas till humoristiska pappaskämt.I…

Aaron Kroon: Vikten av sårbarhet och ärlighet i ledarskap

Publicerad december 11, 2025

Aaron Kroon, vd och grundare av Black Batman, reflekterar över hur sårbarhet hos inflytelserika män uppfattas. Han påpekar att detta inte bara accepteras utan även uppskattas. Det finns en stark…

Navigera i det moderna medielandskapet

Publicerad december 11, 2025

År 2025 visade tydligt hur snabbt medielandskapet förändras, samtidigt som grundläggande principer består. Kraven på att nå rätt målgrupp med adekvata budskap har blivit mer kritiska, och att misslyckas kan…

Samsung lanserar innovativ realitybar i Stockholm

Publicerad december 10, 2025

Samsung har nu invigt Sveriges första realitybar på Nytorgsgatan 38 i Stockholm, vilket är en satsning av byrån Jung.För sportentusiaster har sportbarer länge varit en plats för gemenskap under matcher.Reality-tv…

Kritik mot McDonald’s AI-julkampanj leder till avbokning av video

Publicerad december 10, 2025

McDonald”s har blivit föremål för kraftig kritik efter sin senaste julreklam, som helt har skapats med hjälp av AI. Denna kampanj, som producerades i samarbete med byrån TBWA och produktionsbolaget…

Ny ledning inom Arenagruppen

Publicerad december 10, 2025

Silvia Kakembo har utsetts till vice vd på Arenagruppen. Under de senaste fem åren har hon verkat som byråchef på Arena Opinion. I sin nya position kommer hon att arbeta…

Lyko ber om ursäkt efter kampanjmissöde

Publicerad december 10, 2025

Lyko har blivit tvungna att be om ursäkt efter en kontroversiell kampanj som ledde till förvirring under Black Friday. Företaget placerade ut sina produkter, målade i svart, i konkurrenternas butiker.…
AI hjärna

Real Talk lanserar interaktiv julkampanj med AI-teknik

Publicerad december 9, 2025

AI-företaget Real Talk introducerar en innovativ kampanj för att följa upp fjolårets tomtetelefon. I den nya satsningen kan både barn och vuxna ringa tomten och hans vänner för att lösa…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.