Veckans karriärförändringar inom kommunikation och marknadsföring
Publicerad oktober 27, 2025
Publicerad oktober 27, 2025

Resumé ger en översikt av förändringarna inom kommunikation, marknadsföring, PR och reklam mellan 20 och 26 oktober.
Jenny Kaiser lämnade sin vd-post på Åkestam Holst i våras. Nu tar hon sig an ett nytt vd-jobb där hennes uppgift blir att stärka Fotografiska i Stockholm. Hon har tidigare haft roller på Forsman & Bodenfors, DDB Stockholm, Visit Sweden och Canal Plus, samt varit programansvarig på Berghs, säger hon.
Klaudia Klang har under de senaste åren arbetat som varumärkes- och marknadschef på Aarke. Tidigare var hon kreativ chef på H&M:s globala marknadsavdelning. Nu går hon vidare och blir en del av teamet på Mantle, ett skönhetsvarumärke känt för sin användning av CBD-olja i hudvård, berättar hon.
Mikael Rubinsson har varit vd på reklambyrån Blomquist sedan 1999. Efter 26 år bestämmer han sig för att överlämna ansvaret till Anette Fredriksson, som senast var vd på Public Clean. Hon har en bakgrund inom varumärke, marknadsföring och kommunikation, säger han.
WPP Media Sverige genomgår en omorganisation där byråerna avvecklas som egna bolag. Morten Flamand, vd för Essencemediacom, lämnar sin post. Han kom till Group M 2019 efter att ha varit nordisk försäljningsdirektör på Tui, berättar hon.
Roaring har anställt Fatemeh Mahmoudi Molin som ny head of growth. Hon kommer från Mentimeter och har tidigare haft roller på Google, Volvo Cars och HBO Nordic. Hennes uppdrag är att bygga ett growth-team med fokus på hållbar och lönsam expansion, förklarar han.
Akavia, ett fack- och professionsförbund, har rekryterat Pelle Ahlin Olofsson som ny sakkunnig för arbetsmarknadsfrågor. Han har tidigare varit affärsområdeschef för samhälle & arbetsliv på Demoskop, säger hon.
Kommunikationsbyrån 8190 i Örebro har anställt Rebecca Lindh som projektledare. Hon kommer senast från rollen som Head of Marketing and Communications på AniCura, berättar han.