Veckans insikter från Debrief – en djupdykning i reklamen
Publicerad oktober 3, 2025
Publicerad oktober 3, 2025

Missa inte det senaste avsnittet av Debrief. I detta avsnitt:
✓ En ny strategisk riktning för en av Sveriges mest framstående reklambyråer – kan Forsman & Bodenfors vända den negativa trenden?
✓ Redaktionens utvalda kampanjer från F&B presenteras.
✓ ”Wet dust can”t fly” – att konstatera självklarheter kan vara ett effektivt grepp inom reklam, säger hon.
✓ Föraks/Pressbyråns kanelbulleutspel belyser utmaningarna med att övervaka PR-kampanjer.
✓ Känslorna efter en intervju med den välkända marknadsföringsprofessorn Byron Sharp väcker diskussion.
✓ Det framhävs att varumärkessyften ibland kan stjälpa mer än de hjälper, anser han.
Lyssna på avsnittet nedan eller där poddar finns tillgängliga.
Har du frågor till podden? Du kan ställa frågor anonymt om allt som rör Resumés bevakningsområde, inklusive reklam och kommunikation, samt redaktionens arbete.