Veckans förändringar: Nyrekryteringar inom branschen
Publicerad november 10, 2025
Publicerad november 10, 2025

Resumé presenterar en översikt av rörelser inom reklam, PR, marknadsföring och kommunikation mellan 3 och 9 november 2025.
Philip Ghatan har varit med om att skapa en av landets största byrågrupper, Lywia. Nu meddelar han att han lämnar sin position vid årsskiftet.
Jonas Enghage har efter sin tid på Forsman & Bodenfors anslutit till Deep Studios i Helsingborg. Han är en av grundarna till Forsman & Bodenfors och har över 30 års erfarenhet där, med uppdrag för kunder som Ving, Libro, Lotto, Eon, Statoil och Fritidsresor.
Alexander Olsson Nelin, tidigare på både Forsman & Bodenfors och Nord DDB, har inlett en ny tjänst som senior content specialist på Boston Consulting Group.
Design- och techbyrån 14islands förstärker sitt kreativa team genom att anställa Julie Guzal som art director. I denna centrala roll kommer hon att utveckla byråns digitala uttryck och förverkliga kreativa koncept med hög precision och kvalitet. Hon har tidigare arbetat på Akufen i Montreal.
Alex Picha är den nya seniora producenten på reklambyrån Perfect Fools. Han har drivit egen frilansverksamhet sedan början av 2023 och har över ett decennium av erfarenhet från Åkestam Holst/NoA.
Hugo de Verdier har rekryterats som Senior Social Media Planner till dentsu Sveriges social-team. Han kommer närmast från Bizkit Havas.