X
Nordic region's business magazine • november 12, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Världsomspännande tävling för bästa grisrop i Clash Royale

Publicerad november 12, 2025

Supercell och Uncommon Stockholm presenterar en ny global tävling där deltagarna får möjlighet att skrika sig till berömmelse i Clash Royale. I ”the royal hogs calling contest” får spelare från hela världen tävla om att bli rösten bakom spelets officiella grisrop.


Den populära mobiltiteln Clash Royale firar den första evolutionen av ”the royal hogs” genom att lansera en tävling inspirerad av amerikanska grisropstävlingar, som ofta ses på lokala marknader och festivaler.


Initiativet, som är ett samarbete mellan Uncommon Stockholm och Supercell, bjuder in spelare globalt att skrika, grymta och vissla sitt bästa ”hog call”. Vinnandes rop kommer att bli en del av spelets historia som det officiella ljudet för ”royal hogs”.


– Clash Royale-communityn är kända för sin humor och kreativitet, den här tävlingen hyllar båda delarna. Genom att förvandla en gris-evolution till ett världsomspännande grisrop utmanar tävlingen spelarna att visa hur långt de är beredda att gå för att få en permanent plats i spelet, säger hon.


Bland de utvalda domarna finner vi även en trefaldig vinnare från Iowa State Fair, känd för sitt ikoniska ”SOOOUUUIEEE!”.


Tävlingen pågår mellan den 5 och 15 november och är öppen för alla över 18 år. Deltagare kan ladda upp sina rop på den officiella webbsidan, där fans också har möjlighet att rösta fram de 20 bästa bidragen. Vinnaren offentliggörs den 22 november.

Mest lästa
  1. Julia Björne utsedd till ny ledare för Arena Opinion

  2. Kritik mot Boss-parfymens senaste kampanj

  3. Världsomspännande tävling för bästa grisrop i Clash Royale

Fler intressanta artiklar

BBDO Nordics blir ny kommunikationspartner för Polismyndigheten

Publicerad november 12, 2025

BBDO Nordics har utsetts till ny kommunikationspartner för Polismyndigheten efter en noggrant genomförd upphandling. Byrån kommer att överta ansvaret från Gullers Grupp och fokusera på både strategisk rådgivning och kampanjproduktion.Upphandlingen…
rekryteringar

Kristina Hammerö blir ny marknadsledare på Arla

Publicerad november 12, 2025

Kristina Hammerö, som har haft flera ledande positioner inom Arla sedan 2017, kommer från och med årsskiftet att vara ny marknadsdirektör. Hon kommer att ha ansvar för den svenska marknaden…

Max hyllar Spicy Chicken med avskedsturné

Publicerad november 12, 2025

Trots de ihärdiga bönerna från gästerna kommer inte Spicy Chicken att återvända permanent. Istället gör Maxhamburgaren en tillfällig comeback i en ny musikinspirerad kampanj.I slutet av oktober började mystiska inlägg…

Tjejzonen presenterar ny visuell identitet för att stärka unga tjejer

Publicerad november 11, 2025

Stödorganisationen Tjejzonen har introducerat en ny varumärkesidentitet, utvecklad av byrån Oh My. Tjejzonen, som erbjuder en stödchatt, syftar till att öka sin synlighet och betydelse i samhället. Den nya identiteten…

Utmaningar för marknadschefer i entreprenörsdrivna företag

Publicerad november 11, 2025

Förra året anställdes en marknadschef efter en noggrann rekryteringsprocess. Tyvärr fick personen lämna efter ett år. Enligt Tom Flumé, vd och grundare av Moss & Noor, är det en svår…

Medieinvesteringar i förändring: Podcast växer medan tv sjunker

Publicerad november 11, 2025

I oktober, en månad känd för starka medieinvesteringar, noterades en minskning på 1 procent i Sverige. Det bekräftas av den senaste Mediebyråbarometern, som visar att tv nu når historiskt låga…

Eon lanserar kampanj om elens centrala roll i samhället

Publicerad november 11, 2025

Eon inleder en landsomfattande kampanj för att belysa elektricitetens avgörande betydelse i samhället. Byrån BBDO Nordics står bakom initiativet. Kampanjen, som går under namnet ”Utan energi stannar Sverige”, syftar till…

IPG:s rapport kan bli den sista i börshistorien

Publicerad november 11, 2025

Om affären med Omnicom genomförs, kan det tredje kvartalet bli IPG:s sista rapportering som börsnoterat företag. Under Q3 rapporterade IPG intäkter på 2,49 miljarder dollar, vilket överträffade Wall Streets förväntningar…

Ny kampanj för att rädda Östersjön

Publicerad november 11, 2025

I en ny gemensam insats med plattformen Havet i skolan uppmärksammas Östersjön och dess framtid, som i dagsläget hotas av överfiske och föroreningar. Havet i skolan är en nationell plattform…

Uncommon expanderar med fokus på internationella projekt

Publicerad november 11, 2025

Uncommon Stockholm har sedan sin start förra året ökat från tre till tjugo medarbetare. Byrån, som arbetar med internationella uppdrag, har utvecklat en framgångsrik arbetsmodell. Ledarduon Mia Berggren och Björn…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.