Uber Eats utforskar humor i ny reklamkampanj
Publicerad december 11, 2025
Publicerad december 11, 2025

Uber Eats lanserar en serie av tio reklamfilmer under temat ”Get Almost, Almost Anything”. I dessa filmer får publiken se vardagliga föremål som salsa och chips omvandlas till humoristiska pappaskämt.
I en av filmerna dansar ett par långsamt, medan en man utklädd till banan springer mot en kvinna som är klädd som vindruvor. En annan film innehåller en twerkande cowboy.
Reklamkampanjen har producerats av Special US och regisserats av Nick Ball på MJZ. ”Vi gillade tanken på att göra Uber Eats produktutbud till ett spel för konsumenterna”, säger hon.
Enligt Georgie Jeffreys, marknadschef för Uber Eats i Nordamerika, ger denna reklam ett sätt att underhålla konsumenterna samtidigt som man visar det breda produktutbudet. ”Vi får möjlighet att underhålla folk med humor samtidigt som vi visar vårt breda och fantastiska produktutbud”, säger hon.
Enligt Svensk Handels prognos kommer julklappsinköp att uppgå till 24,5 miljarder kronor i år. Detta baseras på en undersökning av 2 000 konsumenter, vilket visar en ökning från förra årets 24 miljarder.
Av de tillfrågade planerar 57 procent att köpa samma antal julklappar som tidigare, medan en fjärdedel tror att de kommer att köpa färre. Endast 12 procent förväntar sig att köpa fler klappar.
Bosch annonserar även i Super Bowl i år med en reklamfilm som kommer att sändas under matchens andra kvartal. Denna reklam är en del av deras kommunikationskoncept ”Like a Bosch”.
Artisten Taylor Swift har under hösten blivit föremål för en smutskastningskampanj på sociala medier. Tusentals konton har spridit falska uppgifter kopplade till nazistsymbolik i hennes låttexter och smycken, rapporterar hon.
En rapport från Gudea har identifierat över 24 000 inlägg från 18 000 konton som bidragit till spridningen av dessa uppgifter om Swift. Flera konton har även delat konspirationsteorier relaterade till hennes fästman Travis Kelce och Maga-rörelsen.