X
Nordic region's business magazine • september 19, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Trygg-Hansa återvänder till hockeyn med fokus på trygghet

Publicerad september 19, 2025

När SHL firar sitt 50-årsjubileum, markerar Trygg-Hansa sin återkomst med en ikonisk livboj. Denna satsning syftar inte bara till att hedra företagets historia, utan även att främja en säkrare hockeymiljö, både på och utanför isen.


Premiären av SHL:s nya säsong blev inte bara en fest för hockeyälskare, utan också en plattform för nya och gamla stjärnor. Både Nicklas Bäckström och Jacob Josefsson gör comeback, men den verkliga uppmärksamheten riktas mot Trygg-Hansa och deras symboliska livboj.


Josefin Lundmark, marknads- och kommunikationsdirektör på Trygg-Hansa, uttrycker sin glädje över samarbetet:

”Det känns jättekul att gå in i ett samarbete lagom till jubileet. Vi vill fortsätta skapa trygghet på och utanför isen, samtidigt som vi hyllar den historia Trygg-Hansa har haft i hockeyn under nästan två decennier.”


Livbojen, som tidigare prytt domartröjor, har blivit en del av hockeyns kultur. Lundmark påpekar att den har överlevt tidens tand:

”Det är häftigt att se vad den är eftertraktad. Den har verkligen levt genom tiden.”


Livbojen representerar Trygg-Hansas värderingar om trygghet och rättvisa. Lundmark förklarar:

”Livbojen är en stor del av vårt DNA, den symboliserar vilka vi är och vad vi står för.”


Trygg-Hansa strävar efter att skapa trygghet genom SHL Impact Tour, där de arbetar för att förbättra säkerheten inom hockeyn. Lundmark noterar att domarnas roll är avgörande:

”Domarna är avgörande för hockeyn. Vi vill arbeta tillsammans med dem…”


Hockeyns breda publik gör den till en unik plattform för marknadsföring. Lundmark betonar vikten av att inkludera alla intressenter:

”Hockeyn spelar roll i människors liv. Vi vill göra upplevelsen bättre och tryggare.”


Trots nyligen uppkomna sponsorproblem ser Lundmark positivt på Trygg-Hansas roll:

”…jag är bara väldigt, väldigt tacksam för mottagandet av vårt samarbete.”


Trygg-Hansa har genomgått förändringar som har möjliggjort en mer strategisk roll i hockeyn. Lundmark säger:

”Vi kan låta varumärket vara med och sätta riktningen, och det känns helt naturligt – även i hockeyn.”


Hon framhäver att sponsring handlar om engagemang snarare än traditionell exponering:

”Det handlar om att förstärka upplevelser och känslor.”


Enligt Lundmark är det avgörande att bygga långsiktiga relationer:

”Bara biljetter och logotyper räcker inte längre.”


Den ultimata målsättningen är att långsiktigt påverka hockeyn och dess miljö:

”Vi vill vara med och göra hockey-Sverige ännu bättre.”

Mest lästa
  1. Coca Cola presenterar julens reklam med AI och andra utmaningar

  2. Nominerad ledare för Centerpartiet

  3. Medieombudsmannen friar Aftonbladet efter Max-ärende

Fler intressanta artiklar

Aftonbladet frias av Medieombudsmannen efter granskning av Max

Publicerad november 4, 2025

Medieombudsmannen (MO) har beslutat att Aftonbladet inte ska klandras för sin granskning av Max. Tidningen granskade tidigare i år hygienfrågor på kedjans restauranger, vilket ledde till en anmälan från Max…

Arla lanserar musik inspirerad av magljud

Publicerad november 3, 2025

Arla presenterar nu sin nya låt ”Profibeats”, en elektronisk komposition som helt bygger på verkliga ljud från magen. Låten har skapats av musikproducenten Sean Fender i samarbete med Sofia Antonsson,…

Optimism bland annonsörer i Sverige – branscher med olika trender

Publicerad november 3, 2025

Investeringarna inom media ökar bland 19 av Sveriges 30 största annonsörer. Två sektorer uppvisar stark tillväxt, medan företag som Ica och Coop bromsar sin expansion. Detta framgår av den senaste…

Halvöppna varumärken: En ny väg inom varumärkesstrategier

Publicerad november 3, 2025

Under det senaste decenniet har öppenhet och ett klart definierat syfte i varumärkeskommunikationen varit avgörande för framgång, särskilt med sociala mediers framväxt. Men frågan ställs av Emmy Arebo: är detta…

Abby World formar varumärket för spelet ARC Raiders

Publicerad november 3, 2025

Abby World har tagit fram varumärket, positioneringen och narrativet för det nylanserade AAA-spelet ARC Raiders från Embark Studios. I en global spelmarknad som förväntas nå över 180 miljarder dollar år…

Liberalerna fokuserar på Simona Mohamsson i ny kampanj: En kritisk granskning

Publicerad november 3, 2025

Inför det kommande riksdagsvalet strävar Liberalerna efter att stärka sin nya partiledare, Simona Mohamsson. Kampanjen koncentrerar sig på hennes efternamn, vilket har väckt tveksamhet hos PR-experten Paul Ronge.För att illustrera…

Folksams nya kampanj: En enklare väg till sparande och försäkring

Publicerad november 3, 2025

I våras introducerade Folksam ett kommunikationskoncept som utvecklades internt. Nu får vi ta del av den första kampanjen kopplad till detta koncept, som har rubriken ”Sparande och försäkring – för…

Snapchats stora satsning i Sverige

Publicerad november 3, 2025

Snapchat intensifierar sina insatser på den svenska marknaden med en omfattande kampanj som kallas ”Say it in a Snap”. Denna satsning visar på företagets åtagande gentemot Sverige, en av deras…
rekryteringar

Veckans rekryteringar: Nya positioner inom kommunikation och marknadsföring

Publicerad november 3, 2025

Under perioden 27 oktober till 2 november har Resumé sammanställt de senaste förändringarna på arbetsmarknaden inom kommunikation, marknadsföring, PR och reklam.IKEM – Innovations- och kemiindustrierna – har utsett Jenny Engdahl…

Paus för SVT:s marknadschef Bella Goldman

Publicerad november 3, 2025

Marknadschefen för Sveriges Television, Bella Goldman, har blivit pausad efter ett beslut av hennes överordnade.”Det är ett beslut jag fattat”, skriver hr- och kommunikationsdirektör, som säger.Bella Goldman har haft sin…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.