Tre lanserar ny kampanj med fokus på föräldrars oro
Publicerad september 19, 2025
Publicerad september 19, 2025

Teleserviceföretaget Tre har inlett en ny reklamkampanj med titeln ”Hemma nu”, som lyfter fram föräldrars känslor och oro när deras barn är ute. Kampanjen visar hur små meddelanden kan skapa en känsla av trygghet.
Johanna Andren, ansvarig för marknadsföring på Tre, uttrycker: 
”Jag tror att de flesta föräldrar kan känna igen sig i oron som ryms i väntan på att ens barn ska komma hem. Då är lugn och ro det finaste man kan ge, i form av ett meddelande att allt är väl.”
Reklamfilmen är ackompanjerad av Roger Hodgsons klassiska låt ”Give a Little Bit”. Denna kampanj är en fortsättning på det nya reklamkonceptet som lanserades tidigare i år.
Johanna Andren fortsätter: 
”Konceptet och lanseringskampanjen togs emot väldigt fint, vi märker att det väcker känslor och berör människor på ett positivt sätt.”
Kampanjen kommer att synas på diverse plattformar, inklusive utomhusreklam, radio och sociala medier.