X
Nordic region's business magazine • september 18, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Tove Langseth ansluter till Forsman & Bodenfors efter tiden på Klarna

Publicerad september 18, 2025

Tove Langseth har bekräftat sin rekrytering till Forsman & Bodenfors, enligt uppgifter som nått Resumé. Byrån har officiellt bekräftat detta, men detaljer kring den nya tjänsten är fortfarande okända. Enligt källor handlar det om en ledande position.


James Jenkins, vd för Forsman & Bodenfors, bekräftar rekryteringen och kommenterar:

”Det känns fantastiskt att Tove ansluter till oss på Forsman & Bodenfors, en välrenommerad kreativ ledare med internationell erfarenhet från världsledande byråer, start-ups och globala utmanare. Hennes perspektiv och kompetens stärker vårt arbete framåt för att bli en ännu mer strategisk partner för våra kunder,” säger han.


Tove Langseth, 50, har en omfattande karriär inom reklambranschen. Hon inledde sin resa på Paradiset i slutet av 1990-talet och stannade kvar på vad som senare blev Nord DDB fram till 2018, där hon de två senaste åren var vd. Under 2018 tilldelades hon dessutom Platinaägget.


Efter sin tid på Nord DDB startade hon klädvarumärket Closely tillsammans med en kollega, och 2023 gick hon till Klarna som exekutiv kreativ chef. Langseth hade tidigare arbetat med Klarna under flera år på Nord DDB, där hon bland annat bidrog till skapandet av det prisbelönta ”Smoooth”-konceptet.


Rekryteringen av Langseth sker samtidigt som Forsman & Bodenfors får ökad uppmärksamhet, efter att det framkommit att byråns ägare Stagwell konsulterar för Israels utrikesdepartement i syfte att förbättra landets image i samband med Gazakriget.


Resumé har sökt kontakt med Tove Langseth via telefon och sms, men har inte fått något svar i skrivande stund.

Mest lästa
  1. Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

  2. Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

  3. Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Fler intressanta artiklar

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.