Tove Langseth ansluter till Forsman & Bodenfors efter tiden på Klarna
Publicerad september 18, 2025
Publicerad september 18, 2025

Tove Langseth har bekräftat sin rekrytering till Forsman & Bodenfors, enligt uppgifter som nått Resumé. Byrån har officiellt bekräftat detta, men detaljer kring den nya tjänsten är fortfarande okända. Enligt källor handlar det om en ledande position.
James Jenkins, vd för Forsman & Bodenfors, bekräftar rekryteringen och kommenterar:
”Det känns fantastiskt att Tove ansluter till oss på Forsman & Bodenfors, en välrenommerad kreativ ledare med internationell erfarenhet från världsledande byråer, start-ups och globala utmanare. Hennes perspektiv och kompetens stärker vårt arbete framåt för att bli en ännu mer strategisk partner för våra kunder,” säger han.
Tove Langseth, 50, har en omfattande karriär inom reklambranschen. Hon inledde sin resa på Paradiset i slutet av 1990-talet och stannade kvar på vad som senare blev Nord DDB fram till 2018, där hon de två senaste åren var vd. Under 2018 tilldelades hon dessutom Platinaägget.
Efter sin tid på Nord DDB startade hon klädvarumärket Closely tillsammans med en kollega, och 2023 gick hon till Klarna som exekutiv kreativ chef. Langseth hade tidigare arbetat med Klarna under flera år på Nord DDB, där hon bland annat bidrog till skapandet av det prisbelönta ”Smoooth”-konceptet.
Rekryteringen av Langseth sker samtidigt som Forsman & Bodenfors får ökad uppmärksamhet, efter att det framkommit att byråns ägare Stagwell konsulterar för Israels utrikesdepartement i syfte att förbättra landets image i samband med Gazakriget.
Resumé har sökt kontakt med Tove Langseth via telefon och sms, men har inte fått något svar i skrivande stund.