X
Nordic region's business magazine • november 11, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Tjejzonen presenterar ny visuell identitet för att stärka unga tjejer

Publicerad november 11, 2025

Stödorganisationen Tjejzonen har introducerat en ny varumärkesidentitet, utvecklad av byrån Oh My. Tjejzonen, som erbjuder en stödchatt, syftar till att öka sin synlighet och betydelse i samhället. Den nya identiteten är en del av ett större projekt för att stärka deras uppdrag.


Det centrala budskapet, ”Här finns kraften”, sammanfattar Tjejzonens arbete att stärka unga tjejer på deras villkor.
– ”Här finns kraften” är mer än ett budskap. Det är vår övertygelse. Det handlar om att varje samtal, varje möte och varje volontärinsats kan göra skillnad. Vi vill förmedla hopp och visa att kraften redan finns – i tjejerna själva, i våra volontärer och i hela samhället som står bakom dem, säger hon.


Nyckelord som värme, mod och mänsklighet är centrala för den nya identiteten.
– Tonaliteten är enkel och inkluderande, bildspråket fångar äkta känslor och logotypen har fått nytt liv i en modern form som andas både närhet och kraft, skriver de i pressmeddelandet.


Erika Steorn, generalsekreterare på Tjejzonen, uttrycker sin stolthet över samarbetet med Oh My.
– Jag är otroligt stolt och tacksam över samarbetet med Oh My. De har verkligen läst av oss, förstått vårt uppdrag och lyckats sätta ord, ton och form på det som är Tjejzonen. Det här arbetet har inte bara gett oss ett nytt visuellt uttryck, utan också stärkt vår röst och vårt gemensamma budskap: att vi finns här, på ungas villkor, fortsätter hon.

Mest lästa
  1. Tjejzonen presenterar ny visuell identitet för att stärka unga tjejer

  2. Utmaningar för marknadschefer i entreprenörsdrivna företag

  3. Medieinvesteringar i förändring: Podcast växer medan tv sjunker

Fler intressanta artiklar

Eon lanserar kampanj om elens centrala roll i samhället

Publicerad november 11, 2025

Eon inleder en landsomfattande kampanj för att belysa elektricitetens avgörande betydelse i samhället. Byrån BBDO Nordics står bakom initiativet. Kampanjen, som går under namnet ”Utan energi stannar Sverige”, syftar till…

IPG:s rapport kan bli den sista i börshistorien

Publicerad november 11, 2025

Om affären med Omnicom genomförs, kan det tredje kvartalet bli IPG:s sista rapportering som börsnoterat företag. Under Q3 rapporterade IPG intäkter på 2,49 miljarder dollar, vilket överträffade Wall Streets förväntningar…

Ny kampanj för att rädda Östersjön

Publicerad november 11, 2025

I en ny gemensam insats med plattformen Havet i skolan uppmärksammas Östersjön och dess framtid, som i dagsläget hotas av överfiske och föroreningar. Havet i skolan är en nationell plattform…

Uncommon expanderar med fokus på internationella projekt

Publicerad november 11, 2025

Uncommon Stockholm har sedan sin start förra året ökat från tre till tjugo medarbetare. Byrån, som arbetar med internationella uppdrag, har utvecklat en framgångsrik arbetsmodell. Ledarduon Mia Berggren och Björn…

Estrella inrättar chipsvalmyndighet för att hitta Sveriges nästa smak

Publicerad november 11, 2025

Inför valet 2026 lanserar Estrella en egen valmyndighet med syfte att upptäcka Sveriges nästa stora chipsmak. 2022 genomförde Estrella det första chipsvalet i landet. Nu tar man ett steg vidare…

Epoq lanserar kreativ kökskampanj utmanande Ikea

Publicerad november 11, 2025

Epoq, Elgigantens köksvarumärke, tar ett djärvt steg i en ny kampanj skapad av Nord DDB. Med en tydlig referens till Ikea framhäver Epoq att ”Vi har inga köttbullar – men…

Analyser av Juholts och Reinfeldts offentliga framträdanden

Publicerad november 11, 2025

Veckans avsnitt av Debrief bör inte missas – lyssna här. Aktievärdena för Håkan Juholts och Fredrik Reinfeldts personliga varumärken – hur kommer de att påverka deras offentliga roller framöver?Det är…

Göteborgs filmfestival avbryter samarbete med F&B efter Israelkritik

Publicerad november 10, 2025

Efter avslöjandet om att Forsman & Bodenfors ägarbolag Stagwell agerat rådgivare för att förbättra Israels rykte har flera kunder reagerat. Göteborgs filmfestival ska nu ha valt att avbryta sitt samarbete,…

Nytt kommunikationskoncept från Compricer med fokus på kostnadseffektivitet

Publicerad november 10, 2025

Compricer har nyligen introducerat sitt nya kommunikationskoncept ”Inte onödig utgift”. Istället för att anlita en traditionell reklambyrå, valde de att samarbeta med ett team av tidigare kreatörer från King. Elin…

Framtiden tillhör generalisterna

Publicerad november 10, 2025

Många kreativa yrkesverksamma inom reklamsektorn är idag arbetslösa. De senaste åren har omställningar gjort att den traditionella framgångsformeln har förändrats, skriver hon.Jag diskuterade nyligen med en rekryterare, som uttryckte: ”Du…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.