X
Nordic region's business magazine • oktober 2, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

The Stockholm Project: En ny väg för kommunikation

Publicerad oktober 2, 2025

Det tidigare namnet Rud Pedersen Communications har nu ersatts av The Stockholm Project, vilket ska reflektera företagets fortsatta utveckling.– Den ledare som är nöjd med sitt företag borde inte behålla sitt jobb, säger hon.

Byrån byter skepnad igen, bara två år efter sitt senaste namnbyte från King Street, där målet var att förtydliga sin position inom Rud Pedersen-gruppen.
Nu ska namnet signalera en samhällsorientering i sin kommunikationsstrategi.

Enligt vd Andreas Krohn, som har varit med sedan 2011, är förändringen en reaktion på marknadens skiftande förutsättningar.
– Vi ser en ny världspolitisk ordning och geopolitisk karta, säger han.

Förra året firade byrån sitt 10-årsjubileum, vilket ledde till överväganden kring framtiden och vad som kommer att krävas av dem.
– Våra kunder kommer kräva att vi är samhällsorienterade och förstår vad alla förändringar innebär, säger hon.

The Stockholm Project har även rekryterat nya rådgivare med erfarenhet från teknikbranschen, men Krohn klargör att byrån inte kommer att förvandlas till en AI- eller techbyrå.
– Vi kommer att undvika etiketter i stor utsträckning, betonar hon.

Krohn påpekar att byrån strävar efter att erbjuda konkreta lösningar snarare än att fastna i begrepp.
– En kund har ett problem och vi måste hitta verktyg till en lösning, säger hon.

Det är viktigt att särskilja sig som rådgivare snarare än leverantörer, särskilt i en tid när AI kan skapa innehåll, påpekar Krohn.
– Vi har en profil som rådgivare som förstår omvärlden, säger hon.

Det nya namnet ska förmedla en känsla av framtidstro och ständig utveckling.
– Vi vet att byrån inte kommer se likadan ut om tre år, säger hon.

Krohn framhäver värdet av Skandinavien och Sveriges rykte utomlands.
– Våra skandinaviska rötter signalerar någonting som är starkare än vi trott, säger hon.

Trots namnet kommer The Stockholm Project att fortsätta arbeta med internationella kunder.
– Vi kommer naturligtvis jobba med internationella kunder också, säger hon.

Mest lästa
  1. Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

  2. Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

  3. Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Fler intressanta artiklar

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Omnicoms framtidsplaner påverkar DDB och marknadsföringstrender

Publicerad oktober 30, 2025

Det rapporteras att DDB-nätverket kan komma att ersättas av McCann. Nyheten framkom i samband med att Omnicoms förvärv av Interpublic Group (IPG) förväntas slutföras i slutet av november. Köpeskillingen, som…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.