Tefal utvidgar sin produktlinje i Norden med ny kampanj
Publicerad oktober 13, 2025
Publicerad oktober 13, 2025

Tefal, en del av franska Groupe SEB, breddar sitt sortiment i Norden genom lanseringen av dammsugare och washers. Tag-linen för denna kampanj är ”We promise nothing”. Stockholmsbyrån BLY har fått ansvaret för kampanjen som syftar till att förnya varumärkets image.
Mariya Vavilova, marknadsdirektör på Tefal-OBH Nordica, uttrycker i ett pressmeddelande:
”Vi fick två ”first” från BLY. Det var första gången ett koncept för städprodukter kändes kul. Och det var första gången ett koncept fungerade lika bra för traditionell reklam som för nya medier som influencer marketing,” säger hon.
Creative director Nicke Bergström på BLY kommenterar:
”Hela syftet med en dammsugare är ju att inget ska bli kvar. Så vi tyckte det kändes självklart att lova ingenting i synnerhet som Tefals washer till och med kan suga upp ägg och mat.”
Kampanjen kommer att synas i digitala medier med influencer marketing i fokus. I Sverige är det Carolina Gynning som tolkar konceptet, och hennes första Instagram-reel har fått över en miljon visningar, enligt egna uppgifter. Tefal samarbetar även med den kända svenska tv-kocken Elisabeth Johansson.