Tänndalen lanserar ett nytt varumärkeskoncept
Publicerad oktober 28, 2025
Publicerad oktober 28, 2025

Tänndalen introducerar sitt nya koncept, ”Fjälltagen”, som syftar till att förmedla en äkta fjällupplevelse bortom de vanliga turistmålen. Termen ”fjälltagen” har inspirerats av ”bergtagen”, vilket innebär att vara fascinerad eller trollbunden, men med en modern och positiv nyans, enligt pressmeddelandet.
Konceptet ”Fjälltagen” kommer att stärka varumärket genom att fokusera på berättelser om människorna, naturen och det enkla livet i dalgången. Initiativet är skapat av Per Hagdahl på Panama Studios, Isak Lysfoss på Lysfoss Advertising och Tänndalens marknadsorganisation.
– ”Fjälltagen” är vårt sätt att berätta om Tänndalen – om människorna, kärleken till fjället och livet vi lever här. Det är detta som särskiljer oss från de stora, mer kommersiella destinationerna, och som får gästerna att återvända gång på gång, säger marknadsansvarig Wille Jonasson.
Kampanjen kommer att kretsa kring tre centrala teman: den storslagna naturen, de små stunderna och det enkla livet. – Vi ville skapa något som känns sant för Tänndalen – kommunikation som handlar om vad fjällen gör med oss, snarare än vad vi gör i fjällen. Att gå lite djupare. Vi ser en möjlighet där och Tänndalen kan verkligen vara en trovärdig avsändare, säger Per Hagdahl.
Lanseringen inkluderar en 26 minuter lång film som publiceras på Youtube, inspelad i Tänndalen under vintern 2025, och kommer att följas av kampanjer i sociala medier. Konceptet kommer också att ligga till grund för framtida storytelling, employer branding och PR-aktiviteter.