X
Nordic region's business magazine • juli 23, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Svenska byråer hyllas på gima i london

Publicerad juli 23, 2025

Under torsdagskvällen tog svenska byråer hem två guld och två brons vid Global Influencer Marketing Awards i London.


Nine Agency belönades med guld i kategorin ”Boutique Influencer Marketing Agency”. Priset tilldelas byråer med under 20 anställda som har visat stark kompetens inom influencer marketing.

”utmärkt sig genom att leverera exceptionella strategier och kampanjer inom influencer marketing”.


”Vi har vuxit snabbt, men vi har aldrig tappat riktningen. Varje steg har burits av visionen att skapa kommunikation som syns, känns, konverterar och bygger långsiktig relevans. Det är i det arbetet vi hittat vår position, och nu får vi skörda frukten av den kompromisslösa ambition som drivit oss från start. För det är vi så glada och stolta.”, han säger


Nine Agency tog även brons i kategorin ”Best Use of Influencer Marketing i B2B” för sin kampanj med AJ Produkter.


”Det är otroligt ärofyllt att få globalt erkännande inom en så kreativt utmanande kategori som B2B. Med datadriven insikt och humor har vi med AJ Produkter samt Carina och Erik Berg skapat resultat i världsklass.”, hon säger


Cure Media belönades med guld i kategorin

”Best Sport, Wellness & Fitness Campaign”
med kampanjen

”Find Your Best Run”
för Intersport.


Cure Media tog också brons i kategorin

”Most Creative Campaign”
för kampanjen

”Pollen Goes Fashion”
för Kronans Apotek.


”Att vinna de här priserna är ett kvitto på vad som händer när höga ambitioner, skarp strategi och kreativ höjd möts. Det här är resultatet av genuina partnerskap och ett starkt fokus på att skapa verklig effekt.”, han säger


Global Influencer Marketing Awards är en årlig tävling i London med 35 kategorier som bedöms av en internationell jury från bland annat Meta, TikTok och Ogilvy.

Mest lästa
  1. Samgående skapar stark aktör inom digital affärsutveckling

  2. Konkurrensens Pris: Reklam och Resultat i Fokus

  3. Paritee expanderar sin närvaro med förvärv av RPP Group

Fler intressanta artiklar
rekryteringar

Löner på byråer: Hur står din ersättning sig?

Publicerad november 5, 2025

Har du rätt lön för ditt arbete?Tjänar dina tidigare klasskamrater från Berghs mer än du?Resumé Insikt presenterar en översikt av ersättningen på 230 svenska byråer.✓ Lönetoppen: Här tjänar du mest…

Framtiden för kreativ kommunikation i AI-eran

Publicerad november 4, 2025

Marknadsföraren John Wernbom reflekterar över hur AI påverkar produktionen av reklamfilmer. ”Oavsett om vi pratar Roy Andersson eller Jean-Claude Van Damme, så skulle dessa produktioner kanske vara omöjliga idag, som…

Polisanställd dömd för olovlig avbildning på Instagram

Publicerad november 4, 2025

En medarbetare vid Polismyndigheten har blivit dömd till dagsböter efter att ha publicerat en video från sin arbetsplats på Instagram. Hon befann sig i tjänst när inspelningen gjordes, men tingsrätten…

Zohran Mamdani: En ny väg för politisk kommunikation

Publicerad november 4, 2025

Att nå ut med politiska budskap via sociala medier kräver en strategi som resonerar med väljarna. I New York finns ett inspirerande exempel på detta i borgmästarkandidaten Zohran Mamdani, skriver…
rekryteringar

Region Stockholm utesluter ambulansen från ny rekryteringskampanj

Publicerad november 4, 2025

Region Stockholm har nyligen introducerat en arbetsgivarkampanj men har avvaktat från att inkludera ambulansverksamheten av rädsla för potentiell kritik. Detta beslut har enligt uppgifter orsakat irritation internt. Regionen hävdar dock…

Företagsansvar och barns rättigheter: En kritisk granskning av marknadsföring

Publicerad november 4, 2025

En ny rapport från Global Child Forum belyser positiva utvecklingar inom företagsansvar när det gäller barns rättigheter. Emellertid finns det ett område där resultaten är oroande: marknadsföring. Tillsammans med Boston…

UR:s nya identitet ska möta kunskapsbehov

Publicerad november 4, 2025

Målet är att öka medvetenheten om UR:s program och koppla dem till pålitlig kunskap i dagens informationsöverskott. Kid collective har tagit fram en ny varumärkesplattform och visuell identitet. Enligt ett…

Coca Cola presenterar julens reklam med AI och andra utmaningar

Publicerad november 4, 2025

Julstämningen är på väg tillbaka med Coca Colas senaste reklamfilm, som har fått namnet ”Refresh your holidays”. Denna reklamfilm är, precis som förra året, skapad med hjälp av AI, en…
rekryteringar

Nominerad ledare för Centerpartiet

Publicerad november 4, 2025

Under en presskonferens på tisdagsmorgonen tillkännagav Centerpartiets valberedning att de föreslår Elisabeth Thand Ringqvist som ny partiledare.”Hon har visat en vilja och entusiasm att axla det ansvar som det innebär…

Medieombudsmannen friar Aftonbladet efter Max-ärende

Publicerad november 4, 2025

Medieombudsmannen (MO) har kommit fram till att Aftonbladet inte ska kritiseras för sin granskning av Max restauranger. Denna granskning, som utfördes tidigare i år, ledde till att snabbmatskedjan valde att…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.