X
Nordic region's business magazine • augusti 20, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Steve Maddens kortfilmserie sätter fokus på skor

Publicerad augusti 20, 2025

Det amerikanska skovarumärket Steve Madden har introducerat en ny kortfilmsserie i fyra delar, med titeln ”Everyone Has Something to Say About Shoes”. Serien utforskar känslosamma samtal där protagonisterna delar med sig av sina tankar, samtidigt som skorna – från loafers till stövlar – står i centrum för berättelsen, säger hon.


Varje kortfilm är inspelad på ikoniska platser i New York, såsom Café Lucien och Pete”s Tavern. I serien deltar kända ansikten som artisten Grace VanderWaal, skådespelaren Tanner Zagarino, modellen Alana Morrison och komikern Max Manticof, säger hon.


Kampanjen, som har producerats internt, hämtar inspiration från indiefilmer som skapades tidigt på 2000-talet, säger hon.


En ny trend inom varumärkesmarknadsföring är den orange färgton som associeras med Taylor Swifts kommande album, som släpps den 3 oktober. Detta färgtema har redan fått stort genomslag på sociala medier och i kampanjer, med exempel som Empire State Building som lyser orange, säger hon.


Polisen i region Nord har nyligen fått flera anmälningar angående falska modeannonser som utger sig för att vara från Lindex. De som har klickat på dessa annonser har hamnat på fejkade webbplatser och inte fått sina beställda varor, rapporterar hon. Konsumenterna uppmanas nu att vara vaksamma och kontrollera att de når den officiella hemsidan.


Vita huset har också tagit steget att skapa ett konto på TikTok. I det första inlägget frågar de: ”Amerika, vi är TILLBAKA! Vad händer TikTok?”. Detta sker efter att president Donald Trump upprepade gånger förlängt tidsfristen för appens ägare att sälja sin amerikanska verksamhet, säger hon.

Mest lästa
  1. Zara implementerar AI för att optimera sin verksamhet

  2. Årsöversikt över reklam och kampanjer 2025

  3. PR-strategier och mediegranskningar: En djupdykning i Ica-affären

Fler intressanta artiklar

Ingrid genomgår varumärkesförnyelse för att stödja framtida expansion

Publicerad december 18, 2025

Ingrid har snabbt etablerat sig som en betydande aktör inom energisektorn. Bolaget, som grundades 2022, erbjuder avancerade teknologiska lösningar för elnätet och har beslutat att genomgå en betydande varumärkesförändring.Företaget, som…

Sverige i behov av att omvärdera fysisk kommunikation

Publicerad december 18, 2025

Den globala utvecklingen inom varumärkesupplevelser skyndar på, och Sverige riskerar att halka efter om inget görs, menar Onemotions vd. Generationsskiften visar att Gen Z och Millennials avviker från sociala medier…

Fler svenskar vänder sig till AI för informationssökning

Publicerad december 18, 2025

En aktuell studie från Insight Intelligence visar att 46 procent av svenskarna väljer att använda AI för att söka information istället för att googla. Utvecklingen av AI går snabbt, och…

Newsec inleder varumärkesstrategi med Hummingbirds

Publicerad december 18, 2025

Fastighetskonsultbolaget Newsec har påbörjat en omfattande strategi för att utveckla sitt varumärke, vilket framgår av ett pressmeddelande. Byrån Hummingbirds har anlitats för att leda detta arbete. Newsec rankas som ett…

Region Skåne satsar på kommunikationsbyråer och grafisk design

Publicerad december 18, 2025

Region Skåne har inlett två parallella upphandlingar för att förbättra sin kommunikation – en riktar sig mot fullservicebyråer och den andra mot grafisk formgivning. Tillsammans kan dessa ramavtal uppgå till…

Regeringen diskuterar Meta och annonsering inför valet

Publicerad december 18, 2025

Det har nyligen uppdagats att Meta stoppat Valmyndighetens annonser inför de kommande valen, vilket beror på nya EU-regler kring politisk reklam. För att undvika höga böter har både Meta och…

Förväntningar på marknadsföring 2026: Utmaningar och möjligheter

Publicerad december 17, 2025

Erik Modig uttrycker sina förhoppningar inför 2026 och påpekar vikten av god marknadsföring. Han inleder med en reflektion kring marknadsavdelningens förändrade roll och vikten av att inte enbart fokusera på…

Typografi och dess dolda politiska betydelser

Publicerad december 17, 2025

För att förstå typografins påverkan kan man genomföra ett enkelt experiment: skicka ett meddelande i ENDAST VERSALER. Orden förblir desamma, men reaktionen förändras, skriver hon säger.USA:s utrikesdepartement har beslutat att…

Kriminalvårdens rebranding: En kostsam missbedömning

Publicerad december 17, 2025

Amilia Stapelfeldt reflekterar över påverkan av influencers som inte uppmanar till överkonsumtion och hennes förväntningar på förändringar i den politiska kommunikationen genom en ny EU-lag. I en intervju med Resumé…

Sveriges Radio söker ny reklambyrå för stort projekt

Publicerad december 17, 2025

Sveriges Radio letar efter en ny reklambyråpartner för ett uppdrag med ett värde av 12 miljoner kronor. Denna uppgift omfattar daglig originalproduktion samt stöd vid större marknadsinitiativ, med fokus på…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Meta
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.