Steve Maddens kortfilmserie sätter fokus på skor
Publicerad augusti 20, 2025
Publicerad augusti 20, 2025

Det amerikanska skovarumärket Steve Madden har introducerat en ny kortfilmsserie i fyra delar, med titeln ”Everyone Has Something to Say About Shoes”. Serien utforskar känslosamma samtal där protagonisterna delar med sig av sina tankar, samtidigt som skorna – från loafers till stövlar – står i centrum för berättelsen, säger hon.
Varje kortfilm är inspelad på ikoniska platser i New York, såsom Café Lucien och Pete”s Tavern. I serien deltar kända ansikten som artisten Grace VanderWaal, skådespelaren Tanner Zagarino, modellen Alana Morrison och komikern Max Manticof, säger hon.
Kampanjen, som har producerats internt, hämtar inspiration från indiefilmer som skapades tidigt på 2000-talet, säger hon.
En ny trend inom varumärkesmarknadsföring är den orange färgton som associeras med Taylor Swifts kommande album, som släpps den 3 oktober. Detta färgtema har redan fått stort genomslag på sociala medier och i kampanjer, med exempel som Empire State Building som lyser orange, säger hon.
Polisen i region Nord har nyligen fått flera anmälningar angående falska modeannonser som utger sig för att vara från Lindex. De som har klickat på dessa annonser har hamnat på fejkade webbplatser och inte fått sina beställda varor, rapporterar hon. Konsumenterna uppmanas nu att vara vaksamma och kontrollera att de når den officiella hemsidan.
Vita huset har också tagit steget att skapa ett konto på TikTok. I det första inlägget frågar de: ”Amerika, vi är TILLBAKA! Vad händer TikTok?”. Detta sker efter att president Donald Trump upprepade gånger förlängt tidsfristen för appens ägare att sälja sin amerikanska verksamhet, säger hon.