X
gmsa news
Nordic region's business magazine • Juli 31, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
http://gmsa%20news

Stark utveckling för kid collective efter byråfusion

Publicerad Juli 31, 2025

Kid Collective bildades genom en sammanslagning av de oberoende byråerna Volt och Familjen efter ett utmanande 2023. Fusionen resulterade i en stärkt plattform som nu avslutat sitt första räkenskapsår med positiva resultat.


Under det gångna året säkrade byrån uppdrag för Försvarshögskolan, Åbro och Oxfam. Detta understryker den breddade kundportföljen och tilltron till Kid Collective som helhetsleverantör inom kommunikation och marknadsföring.


Omsättningen ökade med 25 procent till 106,5 miljoner kronor, upp från 84,9 miljoner. Byråintäkterna steg från 44,8 till 66,3 miljoner kronor och rörelseresultatet tredubblades till 1,9 miljoner, vilket gav en rörelsemarginal om 2 procent.


Under 2023 visade båda de tidigare byråerna sjunkande nyckeltal på grund av marknadsosäkerhet. Genom fusionen har Kid Collective vänt trenden och lagt grunden för fortsatt stabil tillväxt.


Under 2024 var medelantalet anställda 60 personer, mot 44 hos Volt och 36 hos Familjen 2023. I höstens omställningsarbete genomfördes personalneddragningar för att justera kostnadsbasen efter rådande marknadsläge.


Ledningen betonade vikten av ekonomisk disciplin och marknadsanpassning.

”Vi är inte immuna mot marknadsläget”, säger vd:n


Ingen utdelning föreslås; vinsten på 923 254 kronor kvarstår i bolaget. Kid Collectives insatser belönades med det första guldägget inom audiokategorin under 2024. Vid den senaste guldäggsgalan placerade byrån sig som tvåa med två guld och tre silver.

Mest lästa
  1. Snapchat och caia väver samman digitala och fysiska modeupplevelser

  2. Pr-expertens ai-thriller om teknikens gränser

  3. Wenderfalck stärker tillväxten 2024 trots lägre marginal

Fler intressanta artiklar

När ai tar över sammanfattningen

Publicerad July 31, 2025

AI:s förmåga att sammanfatta stora textmängder kan ge snabb översikt men riskerar att sudda ut viktig nyans i kommunikationen. Idag presenteras svar direkt i sökresultat istället för att leda användaren…

Samuel l. jackson lanserar tångsnacks från vattenfalls havsbaserade vindkraft

Publicerad July 31, 2025

Vattenfall har i samarbete med skådespelaren Samuel L. Jackson tagit fram ett nytt snack av tång som odlas mellan turbiner i sina havsbaserade vindkraftsparker. Produkten kommer att produceras i begränsad…

Esmeraldas syskon invänder mot varumärkesskydd av smeknamnet

Publicerad July 31, 2025

Esmeraldas bröder och systrar ifrågasätter Melinda Jacobs patentansökan för att registrera dotterns smeknamn som varumärke.Dottern har i familjen ofta kallats så här:”Lilla hjärtat”I ett yttrande till Patent- och registreringsverket framhäver…

Imponerande resultat driver metas aktieuppgång

Publicerad July 31, 2025

Meta presenterade ett resultat per aktie om 7,14 dollar, vilket överträffade analytikernas förväntade 5,92 dollar.Intäkterna för perioden uppgick till 47,5 miljarder dollar, jämfört med prognoserna på 44,8 miljarder.Företaget förutser att…

Stark utveckling för kid collective efter byråfusion

Publicerad July 31, 2025

Kid Collective bildades genom en sammanslagning av de oberoende byråerna Volt och Familjen efter ett utmanande 2023. Fusionen resulterade i en stärkt plattform som nu avslutat sitt första räkenskapsår med…

Guess lanserar första ai-modellen i vogue – kritiken växer

Publicerad July 30, 2025

I augustinumret av Vogue presenterade modemärket Guess en annons med en modell skapad helt via artificiell intelligens. Det är första gången som en sådan digital konstruktion syns i tidningen.Bilden visar…

Amazon drar sig ur google shopping-auktioner

Publicerad July 30, 2025

Amazon har under veckan avbrutit budgivningen på google shopping-annonser efter en gradvis nedtrappning det senaste året.Då en av de tyngsta aktörerna lämnat fältet kan andra annonsörer förvänta sig lägre klickkostnader…

Oatlys strategiomställning efter storförlusten

Publicerad July 30, 2025

Oatly grundades som ett innovativt alternativ till mejeriprodukter och gav snart inslag av radikal marknadsföring. Under introduktionsåren hyllades bolagets unika berättande, men expansionen har utsatt varumärket för betydande utmaningar.Efter noteringen…

Australien stoppar alla under 16 från youtube och andra sociala plattformar

Publicerad July 30, 2025

Australiens regering meddelar att barn under 16 år inte längre får öppna konton på Youtube.Bakgrunden är en lag från november 2024 som ger sociala medier incitament att kontrollera användarnas ålder…

Reklam i anti-woke-erans prövning

Publicerad July 30, 2025

Den anti-woke-våg som sveper över sociala medier skapar ett utmanande klimat för reklambyranschen även i Sverige, där husfrulivet romantiseras av ”trad wifes” och där ”manosfären” gjort sexism lockande igen.I USA…

Arkiv

  • August 2025
  • July 2025

Kategorier

  • Byrå samarbete
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter

Test

http://gmsa%20news
http://gmsa%20news
GMSA NEWS
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt
  • Integritetspolicy
  • Cookies
mail Created with Sketch Beta.