Stagwell-ägd pr-byrå avslutar avtal med Israel i förtid
Publicerad september 17, 2025
Publicerad september 17, 2025

Den Stagwell-ägda pr-byrån SKDK har beslutat att bryta sitt avtal med Israel, vilket är en viktig nyhet i branschen. Avtalet, som var värt 600 000 dollar, skulle ha gällt fram till mars 2026 och syftade till att främja pro-israeliska narrativ genom automatiserade verktyg. En talesperson för SKDK bekräftar att avtalet avslutades den 31 augusti.
”SKDK avslutade detta arbete den 31 augusti och har påbörjat processen att avregistrera sig,” säger talespersonen, som inte gav ytterligare kommentarer om orsaken till avslutet. Det har också framkommit att SKDK och Stagwell inte har arbetat med något bot-program.
Utöver detta har SHL beslutat att pausa sitt partnerskap med Red Bull efter kritik från supporterkretsar. Kommunikationschefen säger att fokus nu ligger på premiärveckan för att undvika konflikter med supportrarnas synpunkter.
Vidare förlänger den amerikanske presidenten tidsfristen för en uppgörelse gällande TikTok:s ägande. Detta kommer efter att en överenskommelse rapporterats mellan USA och Kina om ett ramverk för TikTok.
Att McCann har valts som Linkedins globala kreativa byrå är också en viktig nyhet, vilket markerar en förändring i företagets mediaplanering och investeringar.
Slutligen har en dokumentär om prinsessan Märtha Louise och Durek Verret skapat kontroverser, där de själva erkänner att filmen kan ha orsakat skada för kungafamiljen.