X
Nordic region's business magazine • augusti 27, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Spotify introducerar meddelandefunktion för användare

Publicerad augusti 27, 2025

Spotify presenterar en ny meddelandefunktion inom sin app, vilket är en åtgärd som efterfrågats av många användare. Funktionen är avsedd för att möjliggöra enklare delning av musik, poddar och ljudböcker med vänner och familj. Spotify strävar efter att göra delningen mer smidig och sömlös i appen.


Funktionen ”Messages” kommer att rullas ut denna vecka för både gratis- och premiumanvändare över 16 år på utvalda marknader. Detaljer kring specifika marknader har dock inte offentliggjorts.


Samtidigt understryker Spotify att denna nya funktion inte är avsedd att ersätta delning på andra sociala plattformar som Instagram och Facebook. De framhåller att meddelanden på Spotify ska betraktas som ett komplement:

”Vi är taggade över att kunna fortsätta att erbjuda fler sätt att skapa hype för det Spotifyinnehåll du älskar, var du än är.”


I början av augusti tillkännagav Spotify också en prishöjning, där Spotify Premium nu kostar 129 kronor i månaden, medan Spotify Duo och Family höjs med 20 kronor.


Den tidigare statsministern Carl Bildt blir nu rådgivare åt Priority Impact, där han ska stärka företagets inriktning mot försvarsindustrin. Tidigare har även Ibrahim Baylan och Björn Rosengren anslutit sig till företaget.


Taylor Swift har återigen nått nya höjder genom sin medverkan i podden ”New heights”, som drivs av hennes pojkvän Travis Kelce. Avsnittet satte rekord med 1,3 miljoner samtidiga visningar, vilket är det högsta för en podcast på Youtube.


Formel 1-föraren Charles Leclerc tar steget in i byråvärlden genom att lansera den kreativa byrån Sidequest tillsammans med Antoine Truchet och Nicolas Jayr. Byrån syftar till att kombinera sport, kultur och design.


Google har också meddelat en stor uppdatering av sin bildredigeringsmodell i Gemini-appen. Denna uppdatering kommer att möjliggöra kombination av foton och ändringar av bakgrunder, vilket ger användare fler kreativa alternativ.

Mest lästa
  1. Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

  2. Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

  3. Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Fler intressanta artiklar

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.