Spelarna får upprättelse: En kampanj mot utvecklarna
Publicerad oktober 10, 2025
Publicerad oktober 10, 2025

Supercell och Uncommon Stockholm har nyligen introducerat en kampanj där Clash of Clans-spelare får möjlighet att hämnas på spelutvecklarna genom en ny funktion, revanschknappen. Sedan spelets lansering 2014 har många spelare länge varit frustrerade över bristen på möjligheter att återfå sin ära efter attacker, då en aktiv sköld har skyddat de flesta byar.
Nu har Supercell äntligen adresserat detta problem, vilket firas med en kreativ kampanj där spelarna får chansen att uttrycka sin frustration direkt mot utvecklarna. Uncommon Stockholm har skapat en unik miljö för detta ändamål, inklusive rök, slime och oväntade inslag som skrikande kycklingar.
Under en tio timmar lång livesändning fick över en miljon spelare rösta på överraskningar som utvecklarna skulle utsättas för under olika möten. ”Vi får ta till oss att vi inte har ordnat det här med knappen långt tidigare och bita i det sura äpplet. Jag är samtidigt glad att knappen äntligen fungerar. Att spelarna får börja med att ta sin revansch på oss känns som ett rimligt straff,” säger she says.
I samband med kampanjen har en film producerats som dokumenterar spelarnas frustration och hur revanschknappen slutligen implementerades. Filmen, regisserad av Vedran Rupic, har också involverat Business Club, Colony och SoYo. ”Som vanligt fantastiskt roligt att få jobba med Supercell, det kräver verkligen att vi utmanar oss själva till max i varje projekt. Hela planeringen av Revenge Room var helt galen och jätterolig,” kommenterar she says.