Snapchat och caia väver samman digitala och fysiska modeupplevelser
Publicerad Augusti 1, 2025
Publicerad Augusti 1, 2025
Snapchat har för första gången lanserat en utomhuskampanj i Danmark under Copenhagen Fashion Week i nära samarbete med det danska modevarumärket Rotate och skönhetsföretaget Caia. Genom över 180 aktiveringar i det offentliga rummet och nyskapande AR-lösningar vill kampanjen erbjuda både digital och fysisk interaktion.
Camilla Bastin, marknadschef på Caia, framhåller i ett pressmeddelande att:
”Vi är glada över samarbetet med Snapchat i projektet Caia x Rotate under Copenhagen Fashion Week. Samarbetet har en tydlig edge och omfattar flera plattformar. Med över 180 utomhusaktiveringar i stadsmiljön och ett exklusivt AR-filter inspirerat av kollektionen skapas lekfulla och engagerande ögonblick där skönhet och teknik möts på ett nytt sätt,” säger hon.
Projektet omfattar även skräddarsydda AR-linser som släpps i appen samtidigt som Caia etablerar en pop-up-butik i Rotates flaggskeppsbutik mitt i Köpenhamn. För första gången visas skönhetsmärket fysiskt i Danmark, vilket ger målgruppen en närmare upplevelse av varumärket och tekniklösningarna.
Pia Tandrup, nordenchef på Snapchat, betonar hur AR-linserna bidrar till nya upplevelser och räckvidd:
”Med avancerad AR-teknik förvandlar vi modeinspiration till interaktiva, levande upplevelser som gör modet mer tillgängligt, personligt och engagerande. Vår pop-up-butik är noggrant placerad mitt i hjärtat av Köpenhamn. Samtidigt ger vårt specialdesignade filter hela vår community möjlighet att delta, oavsett var de befinner sig,” säger hon.