X
Nordic region's business magazine • november 6, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Snapchat inleder miljardpartnerskap med AI-företag

Publicerad november 6, 2025

Snap, företaget bakom Snapchat, har ingått ett avtal med AI-startupen Perplexity, värt 400 miljoner dollar, vilket motsvarar cirka 3,8 miljarder kronor, enligt rapporter från Bloomberg.

Denna överenskommelse innebär att Perplexitys AI-drivna sökmotor kommer att integreras med Snapchat nästa år, som Snaps vd säger.

Snaps befintliga chattbot kommer att fortsätta att finnas kvar sida vid sida.

Spiegel framhåller också att det finns ”stora möjligheter” att öppna Snapchat för fler AI-samarbeten i framtiden.

Nyheten offentliggjordes i samband med Snaps kvartalsrapport, där företaget överträffade analytikernas prognoser med en omsättning på 1,5 miljarder dollar. Det dagliga användarantalet ökade oväntat med 8 procent till 477 miljoner.

Aktien för Snap rusade med upp till 25 procent i efterhandeln på Wall Street.

Perplexity har tidigare stämts av Reddit och har nyligen även fått hot om åtgärder från Amazon, som nämns i rapporter.

Caia och Blossa inleder ett samarbete för julen. Tillsammans lanserar de en alkoholfri rosa glögg med hallon och tranbärssmak, kopplad till ett matchande läppglans, skriver de.

Emelie Sundesten, Creative Director på Caia, säger att de älskar allt som hör julen till och att samarbetet med Blossa känns helt rätt.

Utanför Sheins nyöppnade butik i Paris har det uppstått protester. Kunder och demonstranter samlades för att uttrycka sitt missnöje mot företaget, rapporterar TT.

Matilde, en av demonstranterna, säger att Shein går emot allt vad gäller arbetarnas rättigheter och att det är en skam att många står i kö för att köpa fast fashion.

Frankrikes premiärminister har meddelat att en process har inletts för att blockera tillgången till Shein efter att företaget sålt sexdockor föreställande barn.

Netflix har förändrat sin metod för att mäta annonsåskådning och introducerar nu aktiva månatliga tittare (MAV), vilket visar på en ökning av antalet annonserade tittare.

Enligt den nya metoden når Netflix nu 190 miljoner tittare, en betydande ökning från tidigare mätningar.

AI-tjänsten Suno stäms av den danska rättighetsorganisationen Koda för att ha kopierat musik av Aqua och andra danska artister utan att betala ersättning, enligt rapporter.

Mest lästa
  1. Jonas Enghage ansluter till Deep Studios i Helsingborg

  2. Bubs nya varumärkesidentitet: Lekfullhet och Modernitet

  3. Bakom scenen med Jan Emanuel och Alexander Bard

Fler intressanta artiklar

Reklam fälld för objektifierande innehåll

Publicerad november 7, 2025

En annons för Betakaroten premium har fått stark kritik av Reklamombudsmannen (RO) för att vara sexualiserande och nedvärderande. Den visar en kvinna i en uppknuten bikini och har rullat på…

Disneys julreklam och aktuella marknadsföringsåtgärder

Publicerad november 7, 2025

Disneys julreklam blir tillgänglig den 10 november, där företaget hävdar att den kommer att bli ”den bästa någonsin”. Klippet, som är tio sekunder långt, inleds med ett brev till jultomten…

Dialog för Liv: Falcon och Mustaschkampen Bekämpar Stigma kring Mäns Hälsa

Publicerad november 7, 2025

Obekväma diskussioner kan vara livräddande. Med denna insikt går Falcon Alkoholfri in som huvudsponsor för Prostatacancerförbundets kampanj.”Jag är övertygad om att detta kommer få fler män att öppna upp sig,…

Meta och de ekonomiska utmaningarna med bedrägerier

Publicerad november 6, 2025

Enligt uppgifter som nyhetsbyrån Reuters kommit över, uppskattar Meta att annonser relaterade till bedrägerier och olagliga varor utgjorde 10 procent av företagets totala intäkter förra året. Det innebär att plattformen…

Jung förvärvar techbyrå för att stärka AI-erbjudandet

Publicerad november 6, 2025

Jung byrån har beslutat att förvärva The Apartment efter flera års framgångsrikt samarbete. Tillsammans kommer de att fokusera på att expandera sina erbjudanden genom AI-driven innovation.– Vi kan minska våra…

Reflektioner kring reklam och inspiration i en digital värld

Publicerad november 6, 2025

Björn Eklind, medgrundare av Nerman/Eklind och veteran inom branschen, diskuterar sin inspirationskälla. Han uttrycker att byråer som nöjer sig med att skapa oönskad reklam bör tänka om.För att finna inspiration…

Den nya lyxen: Att slippa göra val

Publicerad november 6, 2025

Valfrihet har länge betraktats som en gåva, men i dagens kommersiella värld har överflödet av alternativ blivit en börda. Resumé Insikts krönikör har analyserat forskning som belyser konsumenternas tvivel. Tidigare…

The Humble Co presenterar en ny kampanj för ren munvård

Publicerad november 6, 2025

The Humble Co introducerar tandkräm utan överflödiga tillsatser genom kampanjkonceptet ”So Basic”, skapat av Glam. Med det nyskapade begreppet ”Ungredients” lanserar företaget en rikstäckande kampanj där de visar en innehållsförteckning…

Snapchat inleder miljardpartnerskap med AI-företag

Publicerad november 6, 2025

Snap, företaget bakom Snapchat, har ingått ett avtal med AI-startupen Perplexity, värt 400 miljoner dollar, vilket motsvarar cirka 3,8 miljarder kronor, enligt rapporter från Bloomberg.Denna överenskommelse innebär att Perplexitys AI-drivna…

Humor och AI: En ny approach till hudvårdsstress

Publicerad november 6, 2025

Den AI-drivna plattformen Noli, som stöds av L”Oréal, introducerar nu en omfattande kampanj i Storbritannien. Ingo Stockholm står bakom denna lansering. Noli syftar till att hjälpa användarna att välja rätt…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.