Sl kopplar print till trafikradion med qr-kod
Publicerad Juli 18, 2025
Publicerad Juli 18, 2025
SL deltar i årets Reklamcup hos DN med en printannons som inkluderar en qr-kod direkt till Stockholms trafikradios sajt.
Kampanjens långsiktiga koncept har tagits fram av byrån Kid och uppmanar till kollektivt resande genom ett tydligt budskap:
”Åk med oss istället.”
Enligt Kid är printannonsen mer än bara en bild och ska fungera som en gliring mot bilismens dominans.
”Vi ville att printannonsen skulle vara mer än bara en smart bild med några få ord. Den skulle vara ett verktyg och en gliring. En spegel av verkligheten och samtidigt en påminnelse om att det finns ett smartare sätt att ta sig fram,” säger Ulf Paulsrud-Sirbäck och Hedda Hyland
SL framhåller att printannonser kan bli levande genom integration med digitala tjänster via qr-koder, där annonsens relevans förstärks av trafikläget.
”Print lever, om du låter det jobba. Vi älskar idén att varje införande av annonsen är lika relevant, eftersom trafikläget hela tiden förändras. Och det är där SL kommer in i bilden. Åk med oss istället. Det är tryggare, smidigare och lite mer 2025,” säger Johan Nordgren