Sibylla lanserar skräckburgare inför Halloween
Publicerad oktober 24, 2025
Publicerad oktober 24, 2025

Sibylla förbereder sig för Halloween genom att introducera en ny burgare som får namnet Big Skräck. Denna kampanj, som pågår från 31 oktober till 2 november, syftar till att skapa en skrämmande atmosfär i hela Sverige. Kedjans populära Big Star burger kommer att erbjudas i en skräckversion med svart (ätbart) bröd, perfekt för den festliga helgen.
För att engagera kunderna ytterligare uppmanar Sibylla sina restauranger att delta i en Halloween-tävling. Det handlar om att förvandla restaurangerna med läskiga dekorationer, inklusive spindelnät, för att verkligen fånga Halloween-känslan.
Pär Wallin, art director på byrån Vinter, har stått bakom den skrämmande designen av kampanjen. Hon säger i ett pressmeddelande: 
– Sibylla inte industriellt likriktade och tråkigt låsta. Det vill vi gärna förmedla lagom till Halloween.