Shomei investerar i infrastruktur och introducerar klädkollektion
Publicerad september 8, 2025
Publicerad september 8, 2025
Infrastrukturföretaget Noms får ett nytt delägarskap från Shomei. Reklambyrån presenterar nu också en ny klädkollektion med namnet The Signature Collection. Denna kollektion hyllar kreatörer och det hantverk som utgör grunden för Shomeis arbete.
”För oss handlar det alltid om att hitta nya vägar och att lära oss nya saker. Som nyblivna delägare i Noms öppnas dörren till en ny kommunikationskanal. Att kunna addera textila varor, primärt kläder, till kommunikationsplanerna känns högintressant. Just nu läser vi, lär oss och börjar med vårt eget varumärke,” säger hon.
Kärnan i kollektionen utgörs av en jacka i Shomei-blått, som är ”designad med omsorg i varje detalj.” Det är tydligt i ärmarnas längd, bröstfickans anpassning för en gul Ballograf-penna samt de nedre fickornas design som rymmer varsin Cahier Journal L.
Noms, ett infrastrukturbolag, utmanar traditionella massproduktionsmetoder genom att fokusera på säljdatadriven produktion i realtid och hållbarhet från alla perspektiv. Med sin egen fabrik i textilhuvudstaden Borås ger Noms möjligheter för dem som vill producera kläder under eget varumärke att snabbt gå från idé till produkt.