Sheraton i Stockholm får ny identitet med hjälp av The Odd Society
Publicerad december 9, 2025
Publicerad december 9, 2025

Hotellet Sheraton i Stockholm har genomgått en omfattande renovering. The Odd Society, en design- och kommunikationsbyrå från Oslo, har anlitats för att omvandla varumärket. Grundaren går även in som marknadschef.
Sheraton vid Tegelbacken, som invigdes 1971, har nu fått en totalrenovering till ett värde av 400 miljoner kronor, och förväntas vara helt klart under våren.
Förutom byggnaden får även varumärket en makeover. Det är The Odd Society som ska leda detta arbete. Grundaren, som tar rollen som strategisk rådgivare, uttrycker:
– Att Sheraton väljer The Odd Society är ett kvitto på att vår modell, där vi arbetar nära affären med hög kreativ verkshöjd, är relevant för stora aktörer i förändring, säger hon.
Hon fortsätter med att påpeka att Sheraton har gjort stora investeringar i den fysiska produkten, och att syftet nu är att varumärkesupplevelsen ska spegla den nya internationella och skandinaviska identiteten.
Elin Roquet, general manager på Sheraton Stockholm, kommenterar:
– Vi har skapat en produkt i världsklass som förenar Marriotts internationella styrka med en modern skandinavisk identitet. För att nå ut med detta behövde vi en partner som förstår både det globala perspektivet och den lokala marknaden, säger hon.
Byrån kommer att fokusera på strategisk kommunikation, lansering av nya koncept och att stärka den digitala närvaron för hotellet.