X
Nordic region's business magazine • oktober 13, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Senaste rekryteringarna inom kommunikationsbranschen

Publicerad oktober 13, 2025

Resumé redovisar de senaste rekryteringarna inom kommunikation, reklam och PR för perioden 6 till 12 oktober. Haus Creative har anställt fyra nya medarbetare.

Josephine Helleblad Gustafsson, kundansvarig, kommer senast från sin roll som marknadschef på Ur & Penn.

Hanna Grivans, projektledare, produktionsansvarig och AI-lead, har en bakgrund inom Ica, Klingit och Visual Art.

Britta Wikman, social medier-expert och projektledare, ansluter från Creator Studio.

Emma Johnson, grafisk formgivare och motion designer, kommer från Folket Sthlm.

Kamilla Engström har utsetts till ny chef för marknadskommunikation på KPA Pension, där hon senast var marknadschef på Nordnet.

Karin Brinck har blivit hållbarhetsdirektör på Coop Sverige och kommer att ingå i Coops ledningsgrupp. Hon kommer närmast från H&M.

Daniel Lagerqvist tillträder som tillförordnad marknads- och kommunikationsansvarig för SEF. Han har erfarenhet som sportjournalist på Expressen och har tidigare arbetat på People People People, där han grundade PR-byrån Fuze.

Nora Henriksson, som har varit vd på Monks i nästan sex år, startar nu byrån Esmé med två tidigare kollegor. Byrån ska fokusera på praktisk konsultation inom nya tekniklösningar samt utveckla prototyper och idéer för storskalig implementering.

Kommunikations- och varumärkesbyrån Priority Agency har anställt Anna Ramsay Aigrot som ny kundansvarig och PR-specialist. Hon kommer närmast från Prime där hon har arbetat med kommunikationsstrategier för olika sektorer, inklusive civilsamhället.

HDK-Valand vid Göteborgs universitet förstärker designämnet genom att rekrytera professorerna Johan Redström och Åsa Ståhl, som båda tillträder under läsåret 2025/2026 och kommer att vara centrala i utbildningens och forskningens utveckling.

Michael Norberg Tot är ny kommunikationschef på Södersjukhuset. Han har tidigare varit presschef på sjukhuset och tar över efter Nanna Wedar.

Ida Flyckt har blivit byråchef på Story Relations. Hon började på Story 2020 och har tidigare arbetat på flera byråer, inklusive Majority, Animal och Edelman Deportivo.

Mest lästa
  1. Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

  2. Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

  3. Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Fler intressanta artiklar

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Omnicoms framtidsplaner påverkar DDB och marknadsföringstrender

Publicerad oktober 30, 2025

Det rapporteras att DDB-nätverket kan komma att ersättas av McCann. Nyheten framkom i samband med att Omnicoms förvärv av Interpublic Group (IPG) förväntas slutföras i slutet av november. Köpeskillingen, som…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.