X
Nordic region's business magazine • november 24, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Senaste nyheterna om rekrytering inom näringslivet

Publicerad november 24, 2025

rekryteringar

Resumé rapporterar om de senaste förändringarna i arbetslivet inom reklam, PR, marknadsföring och kommunikation mellan 17 och 23 november 2025. Digitalbyrån Qase får nytt ledarskap när Michaela Karman utses till vd. Hon har varit verksam på byrån i nästan tio år och kommer närmast från rollen som COO. Michaela Karman tillträder vid årsskiftet och efterträder Johan Palmblad, som förblir inom bolaget men i en mer strategisk och kundnära roll.


Mediehuset Loop rekryterar från PR-branschen.
Pr-strategen Sandra Norberg går in i rollen som kommersiell chef, med uppdrag att driva bolagets tillväxt i Sverige och Europa. Hon kommer senast från techbyrån Hipe.


Kommunikationsbyrån Manifest förstärker sitt team med en ny produktionsledare.
Emelie Voltaire har tidigare arbetat som art director och produktionsledare på Addnature, Bikester och Weleda, och är utbildad vid Berghs.


Fastighetsbolaget Fabege rekryterar en ny marknads- och kommunikationschef från techbolaget HIQ.
Robin Askelöf tillträder rollen i mitten av januari och ersätter Louise Isgren som går vidare till H&M.


Native advertising-företaget Readpeak värvar från Curamando och Google.
Alexander Hämäläinen, med erfarenhet från Curamando, Omnicom och Bonnier News, blir client success manager. Dessutom rekryteras Liam Steele från Google till rollen som publisher sales lead.


Carl Olehäll startar en egen PR-byrå baserad i Helsingfors.
Olehäll Consulting ska erbjuda rådgivning inom public affairs, strategisk kommunikation samt upphandling och etablering. Han har tidigare varit politisk sakkunnig och talskrivare till KD-ledaren och energi- och näringsminister.


Väskföretaget DB Journey rekryterar Cecilia Ekroth till rollen som VP sales, vilket innebär att hon ska leda bolagets internationella försäljningsteam.
Hon tillträder 1 december och kommer närmast från Acne Studios där hon var kommersiell chef.


Cure Medias pr-manager Isabelle Green lämnar influencernätverket för en ny roll som growth marketing manager på Alva Labs.

Mest lästa
  1. AIK:s nya årskort med svart pass lanseras

  2. Tanrevels strategiska PR-partnerskap i Norden

  3. AI:s påverkan på löner och kompetenskrav på arbetsmarknaden

Fler intressanta artiklar

Kritik mot Filmstadens nya biljettpriser

Publicerad december 11, 2025

Den nya prismodellen från Filmstaden har väckt stor uppmärksamhet under veckan, med många som ifrågasätter förändringen. Streamingtjänsten SF Anytime svarar nu med en kampanj som tydligt riktar sig mot sin…

Dansens kraft i företagskommunikation

Publicerad december 11, 2025

Jonny Boström från Move by Numbers utforskar hur dans kan göra torra ekonomiska koncept mer engagerande och skapa konkreta resultat. I det avslutande avsnittet av Kommunikationspodden delger han sin vision…

Uber Eats utforskar humor i ny reklamkampanj

Publicerad december 11, 2025

Uber Eats lanserar en serie av tio reklamfilmer under temat ”Get Almost, Almost Anything”. I dessa filmer får publiken se vardagliga föremål som salsa och chips omvandlas till humoristiska pappaskämt.I…

Aaron Kroon: Vikten av sårbarhet och ärlighet i ledarskap

Publicerad december 11, 2025

Aaron Kroon, vd och grundare av Black Batman, reflekterar över hur sårbarhet hos inflytelserika män uppfattas. Han påpekar att detta inte bara accepteras utan även uppskattas. Det finns en stark…

Navigera i det moderna medielandskapet

Publicerad december 11, 2025

År 2025 visade tydligt hur snabbt medielandskapet förändras, samtidigt som grundläggande principer består. Kraven på att nå rätt målgrupp med adekvata budskap har blivit mer kritiska, och att misslyckas kan…

Samsung lanserar innovativ realitybar i Stockholm

Publicerad december 10, 2025

Samsung har nu invigt Sveriges första realitybar på Nytorgsgatan 38 i Stockholm, vilket är en satsning av byrån Jung.För sportentusiaster har sportbarer länge varit en plats för gemenskap under matcher.Reality-tv…

Kritik mot McDonald’s AI-julkampanj leder till avbokning av video

Publicerad december 10, 2025

McDonald”s har blivit föremål för kraftig kritik efter sin senaste julreklam, som helt har skapats med hjälp av AI. Denna kampanj, som producerades i samarbete med byrån TBWA och produktionsbolaget…

Ny ledning inom Arenagruppen

Publicerad december 10, 2025

Silvia Kakembo har utsetts till vice vd på Arenagruppen. Under de senaste fem åren har hon verkat som byråchef på Arena Opinion. I sin nya position kommer hon att arbeta…

Lyko ber om ursäkt efter kampanjmissöde

Publicerad december 10, 2025

Lyko har blivit tvungna att be om ursäkt efter en kontroversiell kampanj som ledde till förvirring under Black Friday. Företaget placerade ut sina produkter, målade i svart, i konkurrenternas butiker.…
AI hjärna

Real Talk lanserar interaktiv julkampanj med AI-teknik

Publicerad december 9, 2025

AI-företaget Real Talk introducerar en innovativ kampanj för att följa upp fjolårets tomtetelefon. I den nya satsningen kan både barn och vuxna ringa tomten och hans vänner för att lösa…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.