X
Nordic region's business magazine • september 1, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Senaste förändringarna inom marknadsförings- och kommunikationssektorn

Publicerad september 1, 2025

Resumé ger en översikt av aktuella förändringar inom marknadsförings- och kommunikationsbranschen för perioden 25 till 31 augusti. Lena Aronsson tillträder den 1 september som ny generaldirektör för Konsumentverket och Konsumentombudsman. Hon kommer senast från Pensionsmyndigheten och efterträder Cecilia Tisell, som har haft dessa roller sedan 2016.


Cure Media rekryterar fyra nya medarbetare: Edit Brunner blir account director, Camilla Brasch tar plats som CFO, Joakim von Stockenström blir senior product owner och Therese Bagge får titeln campaign data manager.


Stella Medlicott från Ericsson lämnar sin post som senior vice president och marknads- och kommunikationsdirektör den 31 mars 2026.


Efter tolv år på Comhem och Tele2 går kommunikationschefen Fredrik Hallstan vidare till teknikföretaget Sinch.


Socialdemokraten Tommy Waidelich har utsetts till seniorrådgivare på The Labyrinth Public Affairs. Tidigare har han varit riksdagsledamot och ledamot av Europaparlamentet.


Sonja Sandbacka, tidigare PR-chef på Holmen Skog, blir nu senior PR-konsult på Intellecta.


Krav har anställt Kajsa Ulfsdotter som presschef, där hon får det övergripande ansvaret för pressarbete och opinionsbildning. Hon ansluter från Westander.


Think Happy Thoughts rekryterar en ny projektledare och två digitala marknadsföringsspecialister. Projektledaren Hildur Kärling har senast arbetat som head of marketing and communication på Sveriges HR Förening. Felix Egidi, tidigare på KTM AG, och Andreas Odelberg-Johnson från XLN Audio, ansluter också till teamet.


Billy McCormac blir seniorkonsult på Narva efter att ha arbetat nära tre år på Gullers. Han har också varit chef för Miltton i Sverige och har en gedigen bakgrund inom Prime och JKL.


Nadia Ismael värvas av PR-byrån Lennox, med tidigare erfarenhet från KPMG, där hon arbetade med policyanalyser och strategiska rekommendationer.


Consupedia Textiles rekryterar modejournalisten Anna Blom som head of business area. Hon kommer att bygga upp företagets textildatabas i linje med EU:s kommande lagkrav.


Obeya anställer Daniel Sjörs och Adam Wibom, som båda har studerat vid Berghs School of Communication och har tidigare erfarenhet inom PR- och kommunikationsbranschen. De har nyligen blivit prisade i New York för sina prestationer inom

Mest lästa
  1. Moderaternas valkampanj för Stockholm inleds med lokal förankring

  2. Apples exponering: En framgångssaga inom varumärkesstrategi

  3. Kontroverser kring Power och digital reklamens inverkan på barn

Fler intressanta artiklar

Chang Frick försvarar kontroversiell reklam med satir

Publicerad september 10, 2025

Från elbolaget Svensk kärnkraft kommer nu en reklamkampanj som har väckt uppmärksamhet och anmälts till Reklamombudsmannen. Huvudägaren Chang Frick, som är frontfigur i kampanjen, ser positivt på en eventuell fällning.”Lika…

Åkestam Holsts kampanj för att främja gruvnäringen i Sverige

Publicerad september 10, 2025

Kampanjen med titeln Du är mer gruva än du tror syftar till att öka medvetenheten om den svenska gruvnäringens betydelse. Åkestam Holst står bakom initiativet, där de vunnit uppdraget för…

Kritik mot brittiska reklamombudsmannens egen kampanj

Publicerad september 10, 2025

En kampanj från den brittiska motsvarigheten till Reklamombudsmannen har blivit föremål för anmälan. Kampanjen misstänks för att bryta mot de regler kring vilseledande reklam som organisationen ansvarar för att övervaka.Kampanjen…

Medieinvesteringarna visar stabilitet trots nedgång i augusti

Publicerad september 10, 2025

Trots en lätt nedgång säger Sveriges Mediebyråers vd att ”Augusti 2025 får ses som en relativt stark månad”, enligt uppgifter från Anna Granditsky. Totalt uppgår medieinvesteringarna via mediebyråerna till över…

Strategin bakom Vattenfalls kampanj med Samuel L Jackson

Publicerad september 10, 2025

Vattenfalls senaste kampanj, med Hollywoodskådisen Samuel L Jackson i centrum, har skapat starka reaktioner och nått breda publikgrupper. När Jackson siktar på en vindkraftspark och utbrister ”Motherfuckin windfarms”, har det…

Moa Engström ny kommunikationsansvarig på WWF

Publicerad september 10, 2025

Moa Engström har tillträtt som kommunikationschef på WWF. Hon kommer senast från en position som ansvarig för global kommunikation och varumärke på Stockholm Environment Institute (SEI). Hennes erfarenhet inkluderar även…

Övergång till ny logotyp för & Other Stories – en ny era inleds

Publicerad september 10, 2025

& Other Stories introducerar en ny logotyp som symboliserar varumärkets nästa kapitel. Tidigare har förändringar hos andra varumärken kritiserats för att bidra till mer enhetliga och otydliga logotyper. Trots detta…

Strategier för att stärka varumärkesidentitet

Publicerad september 9, 2025

Att framstå som större än vad man är kan vara en effektiv strategi inom marknadsföring, vilket forskaren Erik Modig påpekade under årets Effday.”Var kaxiga, var stolta, var djärva,” säger han…

Ape CC lanserar ny kampanj för Coach med Elle Fanning i centrum

Publicerad september 9, 2025

Reklambyrån Ape CC har introducerat sin tredje kampanj för modevarumärket Coach. Budskapet, ”Revive your courage”, fokuserar på den inre resan och vikten av att återkoppla med sitt yngre jag.I reklamfilmen,…

Svensk Kärnkraft ifrågasatt för kontroversiell reklam

Publicerad september 9, 2025

En reklam för elbolaget Svensk Kärnkraft har anmälts till Reklamombudsmannen (RO). Anmälan kritiserar jämförelsen mellan att byta elavtal och att byta kön, vilket anses vara icke-inkluderande. Enligt företaget är reklamen…

Arkiv

  • september 2025
  • augusti 2025
  • juli 2025

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • PR
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.