X
Nordic region's business magazine • september 18, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Sara Wikberg tar över som vd för Geelmuyden Kiese

Publicerad september 18, 2025

Leif Geiger återgår till sitt fokus på Paritee och överlämnar vd-rollen till Sara Wikberg.– Finns såklart stor potential att ta oss an fler och större paneuropeiska och globala uppdrag, säger hon.

I september 2023, i samband med att Wikberg&Frisk förvärvades av Geelmuyden Kiese, blev Sara Wikberg operativ chef (COO) och ansvarig för byråns marknadskommunikation. Nu har det bekräftats att hon blir ny vd.

Under det senaste året har Leif Geiger fungerat som tillförordnad vd på Geelmuyden Kiese. Han är delägare i Paritee och kommer att fokusera mer på dess projekt, enligt ett pressmeddelande.
– Sara har allt vi önskar av en ledare – ett growth mindset, en stark professionell kompetens och en unik blick för talang, säger koncernchefen på Geelmuyden Kiese i ett pressmeddelande.

Wikberg nämner att ledarskiftet inte kommer att innebära några stora strategiska förändringar, utan att de fortsätter enligt den tidigare strategin.
– Vi har en tydlig strategi och den har jag inte för avsikt att varken frångå eller ändra på, säger hon.

Sara Wikberg framhäver att de kommer att fortsätta erbjuda högkvalificerad rådgivning, särskilt inom samhällsviktiga och hårt reglerade sektorer som teknik, energi och finansiella tjänster.
– Dels ser vi en stor tillväxtpotential där, dels är det både utmanande och stimulerande, säger hon.

Angående vilka affärsområden som ska prioriteras säger hon:
– Vi kommer framförallt att satsa på det integrerade erbjudandet. Vi har en unik förmåga att arbeta tvärdisciplinärt och kombinera olika kompetenser effektivt.

Geelmuyden Kiese är verksamt på den skandinaviska marknaden och ägs av byrågruppen Paritee sedan 2021, som strävar efter att bygga en europeisk byråplattform.
– Vi ser stor potential på både svenska och skandinaviska marknader, säger hon.

Wikberg, som tidigare har utsetts till en av branschens bästa chefer av Resumé, kommer att omorganisera internt.
– Istället för ett marcom-team satsar vi ännu mer på vår kreativa hubb, där vi samlar kompetenser från våra skandinaviska kontor.

Mest lästa
  1. Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

  2. Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

  3. Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Fler intressanta artiklar

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.