Sambla lanserar nytt reklamkoncept med Sigge Eklund
Publicerad oktober 22, 2025
Publicerad oktober 22, 2025
Jämförelsetjänsten Sambla introducerar ett nyskapande reklamkoncept som bär namnet ”Privatekonomi genom hela livet”. I detta koncept fungerar medieprofilen Sigge Eklund som berättare i en ny serie av reklamfilmer.
Sambla syftar till att belysa svenskar och deras ekonomiska beslut, såväl stora som små, under livets olika faser. Kampanjen markerar en övergång för företaget från att enbart jämföra lån till att bli en långsiktig partner inom privatekonomi.
En serie reklamfilmer, med den första filmen ”Nesting”, kommer att illustrera vardagslivets olika ekonomiska beslut. Berättarstilen i filmerna är inspirerad av naturdokumentärer, där Sigge Eklunds röst är central.
– Vi vill ta steget från kortsiktiga transaktioner till långsiktiga relationer. Från att hjälpa våra kunder här och nu – till att vara den givna finansiella partnern genom hela livet. Vårt mål är att bredda tilltalet, ladda varumärket med mer värde och visa att vi är mer än en tjänst för att jämföra lån. Vi vill vara en självklar partner i privatekonomi för den hårt arbetande vardagshjälten, säger hon.
Kampanjen kommer inte bara att sändas på tv utan även via radio och digitala plattformar. Good Enough Media står bakom denna innovativa kampanj.