X
Nordic region's business magazine • september 9, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Samarbetet mellan Åkestam Holst och New Kin avslutas

Publicerad september 9, 2025

Philip Ahlqwist och Carl Kamm har bidragit till att Åkestam Holst skulle etablera sin närvaro i Västsverige. Efter nio månader avslutas nu samarbetet.


– Det är helt odramatiskt, säger Philip Ahlqwist, som kommer att fortsätta driva verksamheten inom New Kin. Tidigt på året meddelades att Åkestam Holst Väst inledde ett samarbete med New Kin för att erbjuda kreativa och strategiska lösningar med fokus på resultat.


– New Kin delar samma syn på strategi och kreativitet som Åkestam Holst – sann kreativitet måste skapa riktig förändring och värde för varumärket. Från vårt perspektiv får vi tillgång till en helt annan kraft och kapacitet för att kunna växla upp verksamheten, sade hon.


Under våren fick Åkestam Holst en ny vd i Erik Årnell, och nu meddelas det att Philip Ahlqwist och Carl Kamm inte längre kommer att arbeta för Åkestam Holst Väst.


– Det är helt odramatiskt egentligen. Vi kommer att fortsätta som New Kin. Det visade sig att våra strategier och affärsfokus skiljde sig åt. Men vi har pågående dialoger med Åkestam Holst och samarbetar i viss mån, säger han.


– Det är en naturlig utveckling och kommer inte medföra några större förändringar för oss. Båda bolagen fokuserar på sina respektive strategier, vi tycker om varandra.


New Kin kommer att fortsätta fungera som ett litet företag som bygger team utifrån sina frilanskontakter. Enligt Philip Ahlqwist arbetar byrån med flera kunder på projektbasis.


– Livet är en skola och vi har verkligen haft ett bra utbyte, avslutar hon.


Resumé söker Åkestam Holsts vd Erik Årnell för en kommentar.

Mest lästa
  1. Snapchats stora satsning i Sverige

  2. Veckans rekryteringar: Nya positioner inom kommunikation och marknadsföring

  3. Paus för SVT:s marknadschef Bella Goldman

Fler intressanta artiklar

Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

Publicerad november 1, 2025

Kreativiteten inom den svenska reklamsektorn står inför betydande utmaningar och behöver externa insikter. I en serie intervjuer belyser Resumé hur expats upplever denna bransch. Först ut är Auste Skrupskyte Cullbrand,…
AI hjärna

Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

Publicerad oktober 31, 2025

Mjällby AIF har nyligen nått nya höjder genom att vinna sitt första allsvenska guld och samtidigt bli ett fenomen inom digitala medier. Klubben har kombinerat humor, lokal identitet och kreativ…

Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Publicerad oktober 31, 2025

Från vardaglig skräck till terapeutisk tröst, har varumärken hittat innovativa sätt att fira Halloween. Resumé har sammanställt åtta kampanjer som verkligen utmärker sig. Vissa varumärken väljer att skrämmas, medan Filmstaden…

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.