Rodolfo Studios: Den nya kreativa kraften inom PPP
Publicerad oktober 9, 2025
Publicerad oktober 9, 2025

I början av året meddelade PPP om sammanslagningen mellan byråerna Rodolfo och Post. Nu presenteras de med en ny identitet och ett nytt namn. I januari tillkännagav People People People att de, genom dotterbolaget Rodolfo, förvärvade alla aktier i Post. Byråerna planerar att slås ihop under 2025, vilket gör dem till nätverkets kreativa motor.
Det nya namnet är Rodolfo Studios, och de har även lanserat en ny logga, identitet och slogan: ”Beautiful Friction”. Detta beskriver ett strategiskt och kreativt ramverk för hur varumärken kan få synlighet i en värld präglad av brus och ytlighet, skriver de i ett pressmeddelande.
– Varumärken har alltid ett grundläggande behov av uppmärksamhet. Men paradoxalt nog är det få som faktiskt säger något som väcker aktiv uppmärksamhet. Vi behöver både strategiska och kreativa världar med mer emotionell friktion som också kan expandera över tid, säger hon.
Logotypen, som är en kompass, symboliserar öppenheten för det okända och att det finns flera vägar framåt. Den fångar också den kreativa processen som möjliggör för varumärken att snabbt expandera sina alternativ, säger han.
För närvarande har byrån ett tjugotal medarbetare och leds av henne.