Rivertys nya kampanj: En trygg och tråkig väg på kreditmarknaden
Publicerad september 2, 2025
Publicerad september 2, 2025
Riverty strävar efter att etablera sig som en pålitlig aktör inom kreditmarknaden. Detta budskap framhävs i en ny reklamfilm skapad av tidigare profiler från Forsman & Bodenfors. Företaget, som tidigare hette Arvato och ägs av den tyska koncernen Bertelsmann, vill nu framstå som ett seriöst alternativ i en komplex bransch.
Reklamkonceptet, som bär namnet ”Reassuringly boring”, syftar till att positionera Riverty som ett tråkigt men tryggt val. I den svartvita filmen uppmärksammas de viktiga men ofta förbisedda yrkena, som flygledare och fotbollsdomare.
Magnus Wretblad säger i ett pressmeddelande:
”Det finns en växande oro kring riskerna med ”köp nu, betala sen”, där många unga hamnar i skuldfällor. Vi såg därför en möjlighet för Riverty att framhäva sitt mer försiktiga förhållningssätt. Och när man bygger sin kommunikation kring ett negativt laddat ord som ”tråkig” blir man faktiskt mer intressant.”
Reklamfilmen riktar sig både till privatpersoner och företag och kommer att synas i Sverige, Nederländerna och Tyskland på plattformar som Instagram, Facebook och LinkedIn.