X
Nordic region's business magazine • november 6, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Reflektioner kring reklam och inspiration i en digital värld

Publicerad november 6, 2025

Björn Eklind, medgrundare av Nerman/Eklind och veteran inom branschen, diskuterar sin inspirationskälla. Han uttrycker att byråer som nöjer sig med att skapa oönskad reklam bör tänka om.


För att finna inspiration brukar han ta en promenad, men han ifrågasätter om hans konsumtion av sociala medier verkligen är kreativ eller bara ett beroende. Han uttrycker oro över hur många följer algoritmer blint.


Eklind påpekar att alla som producerar oönskad reklam måste omvärdera sina metoder. Han lyfter fram Open AI:s kampanj för Chat GPT, som han anser vara både uppfriskande och insiktsfull.


Han uppskattar deras traditionella reklamstrategi med fokus på autenticitet och mänsklighet, vilket ger hopp för framtiden. Framtiden och byråns fortsatta tro på humor och kreativitet väcker hans nyfikenhet.


En stor utmaning just nu är att övertyga kunder om vikten av att rikta reklam mot känslor snarare än logik. Eklind reflekterar över den paradox som uppstår när man å ena sidan framhäver framgång och å andra sidan söker emotionell resonans i marknadsföringen.

Mest lästa
  1. Jonas Enghage ansluter till Deep Studios i Helsingborg

  2. Bubs nya varumärkesidentitet: Lekfullhet och Modernitet

  3. Bakom scenen med Jan Emanuel och Alexander Bard

Fler intressanta artiklar

Reklam fälld för objektifierande innehåll

Publicerad november 7, 2025

En annons för Betakaroten premium har fått stark kritik av Reklamombudsmannen (RO) för att vara sexualiserande och nedvärderande. Den visar en kvinna i en uppknuten bikini och har rullat på…

Disneys julreklam och aktuella marknadsföringsåtgärder

Publicerad november 7, 2025

Disneys julreklam blir tillgänglig den 10 november, där företaget hävdar att den kommer att bli ”den bästa någonsin”. Klippet, som är tio sekunder långt, inleds med ett brev till jultomten…

Dialog för Liv: Falcon och Mustaschkampen Bekämpar Stigma kring Mäns Hälsa

Publicerad november 7, 2025

Obekväma diskussioner kan vara livräddande. Med denna insikt går Falcon Alkoholfri in som huvudsponsor för Prostatacancerförbundets kampanj.”Jag är övertygad om att detta kommer få fler män att öppna upp sig,…

Meta och de ekonomiska utmaningarna med bedrägerier

Publicerad november 6, 2025

Enligt uppgifter som nyhetsbyrån Reuters kommit över, uppskattar Meta att annonser relaterade till bedrägerier och olagliga varor utgjorde 10 procent av företagets totala intäkter förra året. Det innebär att plattformen…

Jung förvärvar techbyrå för att stärka AI-erbjudandet

Publicerad november 6, 2025

Jung byrån har beslutat att förvärva The Apartment efter flera års framgångsrikt samarbete. Tillsammans kommer de att fokusera på att expandera sina erbjudanden genom AI-driven innovation.– Vi kan minska våra…

Reflektioner kring reklam och inspiration i en digital värld

Publicerad november 6, 2025

Björn Eklind, medgrundare av Nerman/Eklind och veteran inom branschen, diskuterar sin inspirationskälla. Han uttrycker att byråer som nöjer sig med att skapa oönskad reklam bör tänka om.För att finna inspiration…

Den nya lyxen: Att slippa göra val

Publicerad november 6, 2025

Valfrihet har länge betraktats som en gåva, men i dagens kommersiella värld har överflödet av alternativ blivit en börda. Resumé Insikts krönikör har analyserat forskning som belyser konsumenternas tvivel. Tidigare…

The Humble Co presenterar en ny kampanj för ren munvård

Publicerad november 6, 2025

The Humble Co introducerar tandkräm utan överflödiga tillsatser genom kampanjkonceptet ”So Basic”, skapat av Glam. Med det nyskapade begreppet ”Ungredients” lanserar företaget en rikstäckande kampanj där de visar en innehållsförteckning…

Snapchat inleder miljardpartnerskap med AI-företag

Publicerad november 6, 2025

Snap, företaget bakom Snapchat, har ingått ett avtal med AI-startupen Perplexity, värt 400 miljoner dollar, vilket motsvarar cirka 3,8 miljarder kronor, enligt rapporter från Bloomberg.Denna överenskommelse innebär att Perplexitys AI-drivna…

Humor och AI: En ny approach till hudvårdsstress

Publicerad november 6, 2025

Den AI-drivna plattformen Noli, som stöds av L”Oréal, introducerar nu en omfattande kampanj i Storbritannien. Ingo Stockholm står bakom denna lansering. Noli syftar till att hjälpa användarna att välja rätt…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.