Philip Eide tar över som marknadschef på Northmill Bank
Publicerad september 19, 2025
Publicerad september 19, 2025

Philip Eide har utsetts till ny marknadschef för Northmill Bank, enligt ett pressmeddelande. Den innovativa banken, som grundades 2006, fick sin banklicens först 2019. Eide, en branschkunnig veteran, tillträdde sin nya roll tidigare i somras.
”Northmill Bank är en utmanarbank som kombinerar teknik och innovation med en stark kundupplevelse och har en tydlig entreprenöriell kultur. Det, tillsammans med målsättningen att på riktigt förbättra människors finansiella liv, tror jag är viktiga ingredienser för att ta en ännu starkare position på marknaden,” säger hon.
Under våren genomförde Northmill en influencerkampanj med Eliott Malhotra för att introducera ett bankkort utan växlingsavgift under resor. Banken har också genomfört en framträdande reklamkampanj under sommaren, där nya kunder kunde få 101 kronor i bonus, en kampanj som Eide har varit delaktig i att utveckla.
Antalet kortkunder har ökat med nästan 100 procent sedan kampanjens lansering. Eide har en gedigen erfarenhet och har tidigare arbetat som marknadschef på Onlinepizza, som senare blev en del av Foodora, samt på Greenely.