Petra Blixt ansluter som marknadschef på Sambla Group
Publicerad september 8, 2025
Publicerad september 8, 2025
Petra Blixt, tidigare verksam inom Svenska Spel, har utsetts till ny chief marketing officer på Sambla Group. I denna roll kommer hon att ingå i företagets ledningsgrupp.
Med en gedigen erfarenhet av datadriven marknadsföring har hon tidigare haft ledande positioner på LeoVegas och Svenska Spel Sport & Casino. På Sambla Group kommer hon att ansvara för varumärkesstrategi, kundtillväxt och marknadsföring för koncernens nordiska enheter.
– Petra tar med sig en sällsynt kombination av marknadsstrategiskt kunnande, energi och ett people-first-ledarskap. Det är precis vad vi behöver i nästa kapitel av vår resa, säger hon.
Som CMO får Blixt ansvar för att implementera en datadriven och kundcentrerad marknadsföringsmodell. Hon ska även arbeta för att förbättra kundupplevelsen genom hela kundresan, i nära samarbete med produktteam, försäljning och partnerskap. Därtill planerar hon att bygga ett marknadsteam med fokus på lärande och snabb experimentering.