X
Nordic region's business magazine • september 4, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Perfect Fools: En ny början efter konkurs

Publicerad september 4, 2025

Reklamgurun Jocke Jonasson beskriver sitt nya engagemang på Perfect Fools med orden: ”Skitkul, framåtriktat, nytänkande!” she says.

Den kreativa byrån har genomgått en förändring efter att ha köpts av Tre Kronor Media och Making Science Company, efter en konkurs våren 2023. Den nya lokalen ligger centralt i Stockholm, där de började arbeta med nya kollegor och kunder.

VD Klas Lusth förklarar:
”Från att ha varit lite mindre och suttit lite för oss själva hoppar vi in i Making Science och Tre Kronor-världen,” she says. Detta partnerskap har öppnat dörrar till nya möjligheter och resurser.

Perfect Fools har en lång historia som en digital byrå, men har nu beslutat att kombinera kreativitet med martech.
”Vi ser en otrolig potential i att fortsätta jobba med idén som hjälte,” säger Klas Lusth, she comments.

Jocke Jonasson, en känd profil inom reklam, ser stor potential i sin nya roll.
”Det är ju en otrolig fördel när det är tajtare och man kan projektleda bättre,” she states. Med sin erfarenhet och kunskap ser han också ny teknik och AI som en möjlighet snarare än ett hot.

Han betonar vikten av att ha roligt på jobbet, vilket är centralt för kreativa processer.
”Utifrån kul och lust gör man inte så jävla bra idéer,” Jocke Jonasson notes.

Deras gemensamma ambitioner och kompetenser lovar spännande framtidsutsikter för Perfect Fools.
”Vi bollar idéer sinsemellan och jag ser honom som en fantastisk strateg och kreatör,” säger Klas Lusth, she adds.

Mest lästa
  1. Ingrid genomgår varumärkesförnyelse för att stödja framtida expansion

  2. Sverige i behov av att omvärdera fysisk kommunikation

  3. Fler svenskar vänder sig till AI för informationssökning

Fler intressanta artiklar

Newsec inleder varumärkesstrategi med Hummingbirds

Publicerad december 18, 2025

Fastighetskonsultbolaget Newsec har påbörjat en omfattande strategi för att utveckla sitt varumärke, vilket framgår av ett pressmeddelande. Byrån Hummingbirds har anlitats för att leda detta arbete. Newsec rankas som ett…

Region Skåne satsar på kommunikationsbyråer och grafisk design

Publicerad december 18, 2025

Region Skåne har inlett två parallella upphandlingar för att förbättra sin kommunikation – en riktar sig mot fullservicebyråer och den andra mot grafisk formgivning. Tillsammans kan dessa ramavtal uppgå till…

Regeringen diskuterar Meta och annonsering inför valet

Publicerad december 18, 2025

Det har nyligen uppdagats att Meta stoppat Valmyndighetens annonser inför de kommande valen, vilket beror på nya EU-regler kring politisk reklam. För att undvika höga böter har både Meta och…

Förväntningar på marknadsföring 2026: Utmaningar och möjligheter

Publicerad december 17, 2025

Erik Modig uttrycker sina förhoppningar inför 2026 och påpekar vikten av god marknadsföring. Han inleder med en reflektion kring marknadsavdelningens förändrade roll och vikten av att inte enbart fokusera på…

Typografi och dess dolda politiska betydelser

Publicerad december 17, 2025

För att förstå typografins påverkan kan man genomföra ett enkelt experiment: skicka ett meddelande i ENDAST VERSALER. Orden förblir desamma, men reaktionen förändras, skriver hon säger.USA:s utrikesdepartement har beslutat att…

Kriminalvårdens rebranding: En kostsam missbedömning

Publicerad december 17, 2025

Amilia Stapelfeldt reflekterar över påverkan av influencers som inte uppmanar till överkonsumtion och hennes förväntningar på förändringar i den politiska kommunikationen genom en ny EU-lag. I en intervju med Resumé…

Sveriges Radio söker ny reklambyrå för stort projekt

Publicerad december 17, 2025

Sveriges Radio letar efter en ny reklambyråpartner för ett uppdrag med ett värde av 12 miljoner kronor. Denna uppgift omfattar daglig originalproduktion samt stöd vid större marknadsinitiativ, med fokus på…

Spoon och Gabardin förenar sina krafter

Publicerad december 17, 2025

Byråkollektivet People People People (PPP) har beslutat att integrera produktionsbolaget Gabardin med Spoon. Denna sammanslagning syftar till att utvidga Spoons kreativa kapacitet. – Tillsammans tar vi ett viktigt steg för…

Kräv påtagliga förändringar i reklamreglerna

Publicerad december 17, 2025

Konsumentorganisationer efterlyser strängare lagar för att motverka dold reklam, där sociala mediejättar drar in stora summor på marknadsföring riktad mot barn. I måndagens nyheter framgår även att polisen föreslår ett…

Nord expanderar med nyrekryteringar i Göteborg

Publicerad december 17, 2025

Nords verksamhet i Göteborg intensifieras genom rekrytering av talanger från Volvo. Byrån har redan anställt Cilla Pegelow som byråchef och nu förstärker de teamet med Gustav Johansson som ny creative…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Meta
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.