X
Nordic region's business magazine • september 29, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Open AIs första storsatsning på varumärkeskampanjer

Publicerad september 29, 2025

Open AI har nyligen lanserat sin första omfattande kampanj för Chat GPT, som syftar till att visa hur produkten integreras i människors dagliga liv.


Kampanjen markerar en ny riktning för Open AIs marknadsföring, som tidigare bestod av engångsinsatser, som deras debutreklam under Super Bowl i februari.


Denna kampanj har utvecklats i samarbete med Isle of Any och leds av en regissör, som hon säger, är Miles Jay.


Reklamen kommer att visas i USA, Storbritannien och Irland, med inslag på utomhustavlor, tv, streamingtjänster och sociala medier.


Den officiella premiären ägde rum under NFL Primetime i USA och följdes av visningar på ITV, Sky och Channel 4 i Storbritannien.


I ett pressmeddelande uppger Open AI att även om AI har spelat en roll bakom kulisserna, är det slutliga resultatet resultatet av mänskligt arbete.


Denna satsning på varumärkesbyggande sker samtidigt som spekulationerna cirkulerar kring Open AIs möjliga lansering av en egen annonsplattform.


Enligt rapporten Rättvisaren syns unga smala kvinnor oftare i reklam, trots att befolkningen i Sverige är jämnt fördelad mellan män och kvinnor.


Över 57 procent av dem som syns i reklam är kvinnor, och det är vanligare att den representerade kvinnan är ung.


Personer med synliga funktionsnedsättningar saknas nästan helt i de 500 annonser som analyserats, och trots att 60 procent av svenskarna är överviktiga, visas främst smala individer.


Däremot har mångfalden ökat i reklamen sedan 2020, där antalet icke-vita personer har ökat.


Artisten Bad Bunny kommer att uppträda vid nästa års Super Bowl i Santa Clara, Kalifornien, en återkomst efter hans gästspel 2020.


Den gifta skådespelarparet Julia Dufvenius och Christoffer Wollters har fått stort fokus på sin bok

Mest lästa
  1. Arla lanserar musik inspirerad av magljud

  2. Optimism bland annonsörer i Sverige – branscher med olika trender

  3. Halvöppna varumärken: En ny väg inom varumärkesstrategier

Fler intressanta artiklar

Abby World formar varumärket för spelet ARC Raiders

Publicerad november 3, 2025

Abby World har tagit fram varumärket, positioneringen och narrativet för det nylanserade AAA-spelet ARC Raiders från Embark Studios. I en global spelmarknad som förväntas nå över 180 miljarder dollar år…

Liberalerna fokuserar på Simona Mohamsson i ny kampanj: En kritisk granskning

Publicerad november 3, 2025

Inför det kommande riksdagsvalet strävar Liberalerna efter att stärka sin nya partiledare, Simona Mohamsson. Kampanjen koncentrerar sig på hennes efternamn, vilket har väckt tveksamhet hos PR-experten Paul Ronge.För att illustrera…

Folksams nya kampanj: En enklare väg till sparande och försäkring

Publicerad november 3, 2025

I våras introducerade Folksam ett kommunikationskoncept som utvecklades internt. Nu får vi ta del av den första kampanjen kopplad till detta koncept, som har rubriken ”Sparande och försäkring – för…

Snapchats stora satsning i Sverige

Publicerad november 3, 2025

Snapchat intensifierar sina insatser på den svenska marknaden med en omfattande kampanj som kallas ”Say it in a Snap”. Denna satsning visar på företagets åtagande gentemot Sverige, en av deras…
rekryteringar

Veckans rekryteringar: Nya positioner inom kommunikation och marknadsföring

Publicerad november 3, 2025

Under perioden 27 oktober till 2 november har Resumé sammanställt de senaste förändringarna på arbetsmarknaden inom kommunikation, marknadsföring, PR och reklam.IKEM – Innovations- och kemiindustrierna – har utsett Jenny Engdahl…

Paus för SVT:s marknadschef Bella Goldman

Publicerad november 3, 2025

Marknadschefen för Sveriges Television, Bella Goldman, har blivit pausad efter ett beslut av hennes överordnade.”Det är ett beslut jag fattat”, skriver hr- och kommunikationsdirektör, som säger.Bella Goldman har haft sin…

Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

Publicerad november 1, 2025

Kreativiteten inom den svenska reklamsektorn står inför betydande utmaningar och behöver externa insikter. I en serie intervjuer belyser Resumé hur expats upplever denna bransch. Först ut är Auste Skrupskyte Cullbrand,…
AI hjärna

Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

Publicerad oktober 31, 2025

Mjällby AIF har nyligen nått nya höjder genom att vinna sitt första allsvenska guld och samtidigt bli ett fenomen inom digitala medier. Klubben har kombinerat humor, lokal identitet och kreativ…

Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Publicerad oktober 31, 2025

Från vardaglig skräck till terapeutisk tröst, har varumärken hittat innovativa sätt att fira Halloween. Resumé har sammanställt åtta kampanjer som verkligen utmärker sig. Vissa varumärken väljer att skrämmas, medan Filmstaden…

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.