Nytt kommunikationskoncept från Compricer med fokus på kostnadseffektivitet
Publicerad november 10, 2025
Publicerad november 10, 2025

Compricer har nyligen introducerat sitt nya kommunikationskoncept ”Inte onödig utgift”. Istället för att anlita en traditionell reklambyrå, valde de att samarbeta med ett team av tidigare kreatörer från King. Elin Bäckman, marknadschef på Compricer, ville utmana konventionella arbetsmetoder och inledde ett samarbete med Christoffer Dymling och Jesper Stein från No Fish Creatives.
– Att jobba direkt med seniora kreatörer har inte bara varit kostnadseffektivt. När man jobbar så tight och transparent får man dessutom snabbare beslutsvägar, färre missförstånd och ett bättre kreativt resultat, säger hon.
Tillsammans med No Fish har de utvecklat det nya konceptet ”Inte onödig utgift”, som syftar till att hantera vardagsekonomi på ett positivt sätt utan pekpinnar eller skuld. Målet är att åtskilja mellan små utgifter som förgyller livet och de som verkligen är överflödiga, som dyra försäkringar eller elavtal.
Detta koncept omdefinierar humoristiskt vad en onödig utgift innebär. För att hålla kostnaderna nere har Compricer också använt andra innovativa metoder. No Fish har använt AI-teknologi för att producera kampanjen, som kommer att lanseras över flera kanaler successivt.