X
Nordic region's business magazine • december 5, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Ny vd rekryterad till reklambyrå med starka kreatörer

Publicerad december 5, 2025

Åsa Blomberg utses till vd för en ny reklambyrå som grundats av Johan Nerman och Björn Eklind. Hon har tidigare varit kommunikationschef hos Folkspel, en av byråns första kunder. Nerman och Eklind lämnade We are More för att inleda denna satsning i Göteborg under hösten 2024.


Blomberg, med över 30 års erfarenhet inom marknadsföring och PR, har arbetat med grundarna tidigare och innehar en stark bakgrund från både byrå- och kundsidan. Hon uttrycker:
”Johan och Björn är utan tvekan de bästa kreatörerna jag har arbetat med. Det kan vara utmanande att vara deras kund ibland, men det handlar om att deras ambition och känsla för vad som är bra reklam ligger på en väldigt hög nivå.”


Hon framhäver också sin längtan efter att återvända till byrålivet, där projektens varierande karaktär ger energi.
”Sedan har jag saknat konsultrollen, måste jag säga. Jag har saknat att arbeta på en byrå där man hela tiden vandrar mellan olika projekt och där ingen dag är den andra lik.”


Den nya strukturen innebär att grundarduon kommer att fokusera på den operativa verksamheten, medan Blomberg tar ansvar för kundrelationer och affärsutveckling.
”Vi har redan en anställd och nu kommer jag in, det visar att byråns erbjudande är attraktivt. Jag ser att vi kommer att växa under nästa år.”


Hon anser att marknaden, trots tidigare svårigheter, nu uppvisar tecken på tillväxt och att efterfrågan på kvalitetsreklam ökar. Den största utmaningen är att få kunderna att investera i bra reklam.
”Den största utmaningen är alltid att få uppdragsgivaren att våga satsa på bra reklam.”


Vad definierar då bra reklam? Blomberg förklarar:
”Bra reklam är emotionell kommunikation som också har bevisad effekt för uppdragsgivarens bestämda mål, oavsett om det handlar om att nå en ny målgrupp, stärka varumärkesassociationer, öka kännedomen eller driva försäljning.”

Mest lästa
  1. Samsung lanserar innovativ realitybar i Stockholm

  2. Kritik mot McDonald’s AI-julkampanj leder till avbokning av video

  3. Ny ledning inom Arenagruppen

Fler intressanta artiklar

Lyko ber om ursäkt efter kampanjmissöde

Publicerad december 10, 2025

Lyko har blivit tvungna att be om ursäkt efter en kontroversiell kampanj som ledde till förvirring under Black Friday. Företaget placerade ut sina produkter, målade i svart, i konkurrenternas butiker.…
AI hjärna

Real Talk lanserar interaktiv julkampanj med AI-teknik

Publicerad december 9, 2025

AI-företaget Real Talk introducerar en innovativ kampanj för att följa upp fjolårets tomtetelefon. I den nya satsningen kan både barn och vuxna ringa tomten och hans vänner för att lösa…

Ökning av medieinvesteringar i november 2024

Publicerad december 9, 2025

Investeringarna inom mediefältet har ökat med 2,5 procent i november 2024, jämfört med samma tid året innan. Den mest markanta tillväxten ses inom sökannonsering, som har ökat med 48 procent.…

Nordic Wellness namnger ny arena: En framgång för Häcken

Publicerad december 9, 2025

Namnbytet för Häckens hemmaplan är nu officiellt, och arenan kommer att kallas Nordic Wellness Arena. Den gamla Rambergsvallen revs 2014 och ersattes året därpå av den nya anläggningen. Bravida har…

Merch: En ny identitet för den kulturella eliten

Publicerad december 9, 2025

Under en lång tid symboliserade logotyper dålig smak och masskonsumtion. Idag har merchandise blivit en källa till identitet och exklusivitet till rimliga priser, påpekar en skribent. I ”No Logo” finns…

Kamp om 100-wattaren: Nominerade bidrag presenterade

Publicerad december 9, 2025

Totalt 66 bidrag har blivit nominerade till 100-wattaren, där Nord DDB dominerar med flest nomineringar. En 70 personer stark jury har valt ut de bidrag som nu tävlar om priserna,…

Ny byrå för kriskommunikation lanseras av erfarna experter

Publicerad december 9, 2025

Edvard Unsgaard och Varg Gyllander har grundat en ny byrå som fokuserar på kriskommunikation med namnet Unsgaard & Gyllander. Byråns primära målgrupp inkluderar chefer, vd:ar, generaldirektörer, toppolitiker och andra ansvariga…

Kritik mot Malmös kostsamma kampanj och budkrig på mediemarknaden

Publicerad december 9, 2025

Moderaterna uttrycker stark kritik mot Malmö stads hantering av skattemedel, vilket de anser slösas bort. Oppositionsrådet, hon säger, ”Malmö stad slarvar bort skattebetalarnas pengar.”Den senaste kontroversen rör en musikvideo med…

Förändringar på Miltton: Ny ledning tillträder

Publicerad december 9, 2025

Pr-byrån Miltton meddelar att Jesper Brandt, som varit Sverigechef i två år, lämnar sin post vid årsskiftet.Han började sin roll efter att ha varit vd på King Street. Enligt rapporter…

Sheraton i Stockholm får ny identitet med hjälp av The Odd Society

Publicerad december 9, 2025

Hotellet Sheraton i Stockholm har genomgått en omfattande renovering. The Odd Society, en design- och kommunikationsbyrå från Oslo, har anlitats för att omvandla varumärket. Grundaren går även in som marknadschef.Sheraton…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.