Ny kampanj uppmuntrar charterturister att pröva segling
Publicerad september 2, 2025
Publicerad september 2, 2025
En ny reklamfilm från Göteborgsbyrån West för More Sailing belyser intresset hos charterresenärer för alternativa semesterupplevelser. Trots att många väljer charterresor, visar studier att det finns en innerlig önskan att utforska något nytt. Kampanjen syftar till att uppmuntra resenärer att bryta sig loss från traditionella semestermönster.
Marcus Sintorn, creative director och vd på West, förklarar:
”Alla pratar ju om att komma bort på sin ledighet, ändå hamnar de flesta i samma solstol, vid samma pool, på samma hotell. År efter år. Undersökningar visar att de som åker på charter innerst inne vill testa något nytt, men det blir helt enkelt inte av.”
Kampanjen, som inkluderar fyra filmer regisserade av Kalle Breitholtz, skildrar ett par som, för sjunde året i rad, besöker samma resort. Båda tror att den andra uppskattar det, men de längtar efter nya äventyr.
Emma Nilsson, marknadschef på More Sailing, säger:
”Situationerna i filmerna är tagna ur verkligheten och man känner lätt igen sig om man åkt charter förut. Det är ju faktiskt inget fel på platsen, men repriser blir helt enkelt tråkigt i längden.”
Syftet med kampanjen är att få människor att pröva seglingsresor, som erbjuder en unik och spännande semesterupplevelse, istället för att återvända till samma platser år efter år.