Norrköpings kommun inleder upphandling av ny kommunikationspartner
Publicerad augusti 26, 2025
Publicerad augusti 26, 2025

Norrköpings kommun inleder en upphandling där 24 miljoner kronor står på spel för att utse en ny byråpartner med omfattande uppdrag. Syftet är att hitta en kompetent partner som kan utveckla idéer och koncept för kampanjer samt hantera medieproduktion, annonsering, foto och film för kommunen.
Kommunens kommunikation koordineras genom plattformen ”Let”s create Norrköping”, där budskapet utgör grunden för varumärkesarbetet. Den valda byrån ska arbeta i nära samarbete med den interna kommunikationsavdelningen och andra externa aktörer.
Avtalet sträcker sig över fyra år med start den första november i år, och takvolymen för avtalet uppgår till 24 miljoner kronor. Byråer som är intresserade måste genomföra ett arbetsprov genom att presentera ett ”förslag på kommunikationslösning för att öka ansökningar till yrkesprogram i Norrköping”.
Detta arbetsprov kommer att bedömas av ett team med erfarenhet från reklambranschen, baserat på faktorer som förståelse för uppdraget, målgruppen, kreativitet och koppling till kommunens identitet. Byrån med flest poäng kommer att tilldelas avtalet.
Upphandlingen tillämpas med ett fast pris på 800 kronor per timme för alla kompetenser. Sista dagen för att lämna in anbud är den 25 september.