X
Nordic region's business magazine • juli 18, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Nine Agency tar hem guld och brons på GIMA i London

Publicerad juli 18, 2025

Nine Agency belönades med både guld och brons vid Global Influencer Marketing Awards i London, en höjdpunkt för influencerbyråer som visar framfötterna globalt.


Byrån tog hem guldet i kategorin ”Boutique Influencer Marketing Agency” som hedrar byråer med upp till 20 medarbetare. Juryns motivering löd:

”utmärkt sig genom att leverera exceptionella strategier och kampanjer inom influencer marketing”.


Jonas Westling, Head of Nine Agency, hyllar framgången och understryker engagemanget bakom priset:

”Vi har vuxit snabbt, men vi har aldrig tappat riktningen. Varje steg har burits av visionen att skapa kommunikation som syns, känns, konverterar och bygger långsiktig relevans. Det är i det arbetet vi hittat vår position, och nu får vi skörda frukten av den kompromisslösa ambition som drivit oss från start. För det är vi så glada och stolta, säger han.”


Byrån belönades även med brons i kategorin ”Bästa användning av Influencer Marketing i B2B” för kampanjen i samarbete med AJ Produkter.


Moa Edlund, Head of Campaign Operations, kommenterar utmärkelsen:

”Det är otroligt ärofyllt att få globalt erkännande inom en så kreativt utmanande kategori som B2B. Med datadriven insikt och humor har vi med AJ Produkter samt Carina och Erik Berg skapat resultat i världsklass, säger hon.”


Global Influencer Marketing Awards, förkortat GIMA, är en årlig tävling i London med 35 kategorier där en internationell jury från bland annat Meta, TikTok och Ogilvy utser vinnarna.

Mest lästa
  1. Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

  2. Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

  3. Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Fler intressanta artiklar

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Omnicoms framtidsplaner påverkar DDB och marknadsföringstrender

Publicerad oktober 30, 2025

Det rapporteras att DDB-nätverket kan komma att ersättas av McCann. Nyheten framkom i samband med att Omnicoms förvärv av Interpublic Group (IPG) förväntas slutföras i slutet av november. Köpeskillingen, som…

Framtidens marknadsföring: Människans roll i en AI-dominerad värld

Publicerad oktober 30, 2025

AI revolutionerar marknadsföringen, men för Arash Gilan, vd på Viva Media, är det människorna som är mest fascinerande. I sin krönika förklarar han vad framtidens marknadsförare och byråledare måste förstå…

Bryan Adams tolkar Avicii i ny Scania-kampanj

Publicerad oktober 29, 2025

Scanias senaste kampanjfilm från Åkestam Holst presenterar en unik berättelse om två bröder som försöker navigera genom en öken utan att åka med något annat än en Scania-lastbil.Filmen utspelar sig…

Svensk ekonomi visar oväntad styrka: Vad väntar härnäst?

Publicerad oktober 29, 2025

Svensk ekonomi har överraskat med en tillväxt som är betydligt starkare än prognoserna. Enligt Statistiska centralbyrån (SCB) växte ekonomin med 2,4 procent under tredje kvartalet i jämförelse med samma period…

Sveriges Lärare firar viktig seger för gravida på arbetsmarknaden

Publicerad oktober 29, 2025

Efter en betydelsefull dom i Arbetsdomstolen har Sveriges Lärare initierat en kampanj för att belysa en av de mest avgörande rättigheterna för gravida anställda i landet. Annonserna, producerade av byrån…

Stockholm Exergi introducerar nytt koncept för gemensam energi

Publicerad oktober 29, 2025

Stockholm Exergi presenterar i samarbete med Jung kampanjen ”Vår stad. Vår energi.” som belyser den gemensamma kraften mellan människor och staden. Målet är att positionera Stockholm Exergi som en central…
AI hjärna

Dentsu rapporterar om dataläckage – säkerhetshot mot personalen

Publicerad oktober 29, 2025

Dentsu, det globala nätverket för reklam och media, har bekräftat en allvarlig säkerhetsincident som drabbat konsult- och databolaget Merkle. Denna läcka har resulterat i att känsliga filer, inklusive information om…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.