X
Nordic region's business magazine • augusti 28, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Narva stärker sin kompetens med ny rekrytering

Publicerad augusti 28, 2025

Pr-byrån Narva intensifierar sin verksamhet inom strategisk kommunikation genom att anlita den erfarna pr-konsulten Billy McCormac. Efter en period av ekonomiska utmaningar, rapporterar vd Frida Dahlgren att en positiv förändring har inletts.


Billy McCormac har tidigare varit vd för Fastighetsägarna Stockholm och har haft ledande roller på byråer som Prime och JKL. Han kommer senast från Gullers Grupp.
– Vi ser att Billys långa och gedigna konsulterfarenhet är helt rätt, givet de ökade förväntningarna på oss som byrå, säger hon.


Narva stod inför en utmaning efter att ha tappat Simona Mohamsson.
– Billy kommer in med lång erfarenhet från ledande positioner och rådgivning på högsta nivå, vilket kompletterar den starka kompetens vi redan har på byrån, förklarar hon.


Enligt Frida Dahlgren är det avgörande för Narva att rekrytera konsulter med insikt i den politiska processen, samt medielogik och omvärldsanalys. Från början av 2024 knyts även den tidigare C-ledaren Annie Lööf till byrån.


Flera av byråns nya uppdrag rör viktiga folkhälsofrågor, och intresset inför valet ökar.
– Annie Lööf är ofta anlitad både som rådgivare och föreläsare, säger hon.


När det gäller företagets ekonomiska resultat har Narva, under den senaste räkenskapsperioden, upplevt en ökad förlust. Narva Communications redovisade en rörelseförlust på minus 6 miljoner kronor, medan Narva Heart gjorde ett positivt resultat på 2 miljoner kronor.


– Att förlusten blev större beror på en mer avvaktande marknad inom vissa affärsområden, vilket ledde till en större organisationsförändring, förklarar Frida Dahlgren.


Trots dessa utmaningar har Narva nu börjat vända trenden.
– Det senaste året har vi haft en stark tillväxt, stärkt vår rådgivningsaffär och gjort flera nyckelrekryteringar, avslutar hon.

Mest lästa
  1. Arla lanserar musik inspirerad av magljud

  2. Optimism bland annonsörer i Sverige – branscher med olika trender

  3. Halvöppna varumärken: En ny väg inom varumärkesstrategier

Fler intressanta artiklar

Abby World formar varumärket för spelet ARC Raiders

Publicerad november 3, 2025

Abby World har tagit fram varumärket, positioneringen och narrativet för det nylanserade AAA-spelet ARC Raiders från Embark Studios. I en global spelmarknad som förväntas nå över 180 miljarder dollar år…

Liberalerna fokuserar på Simona Mohamsson i ny kampanj: En kritisk granskning

Publicerad november 3, 2025

Inför det kommande riksdagsvalet strävar Liberalerna efter att stärka sin nya partiledare, Simona Mohamsson. Kampanjen koncentrerar sig på hennes efternamn, vilket har väckt tveksamhet hos PR-experten Paul Ronge.För att illustrera…

Folksams nya kampanj: En enklare väg till sparande och försäkring

Publicerad november 3, 2025

I våras introducerade Folksam ett kommunikationskoncept som utvecklades internt. Nu får vi ta del av den första kampanjen kopplad till detta koncept, som har rubriken ”Sparande och försäkring – för…

Snapchats stora satsning i Sverige

Publicerad november 3, 2025

Snapchat intensifierar sina insatser på den svenska marknaden med en omfattande kampanj som kallas ”Say it in a Snap”. Denna satsning visar på företagets åtagande gentemot Sverige, en av deras…
rekryteringar

Veckans rekryteringar: Nya positioner inom kommunikation och marknadsföring

Publicerad november 3, 2025

Under perioden 27 oktober till 2 november har Resumé sammanställt de senaste förändringarna på arbetsmarknaden inom kommunikation, marknadsföring, PR och reklam.IKEM – Innovations- och kemiindustrierna – har utsett Jenny Engdahl…

Paus för SVT:s marknadschef Bella Goldman

Publicerad november 3, 2025

Marknadschefen för Sveriges Television, Bella Goldman, har blivit pausad efter ett beslut av hennes överordnade.”Det är ett beslut jag fattat”, skriver hr- och kommunikationsdirektör, som säger.Bella Goldman har haft sin…

Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

Publicerad november 1, 2025

Kreativiteten inom den svenska reklamsektorn står inför betydande utmaningar och behöver externa insikter. I en serie intervjuer belyser Resumé hur expats upplever denna bransch. Först ut är Auste Skrupskyte Cullbrand,…
AI hjärna

Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

Publicerad oktober 31, 2025

Mjällby AIF har nyligen nått nya höjder genom att vinna sitt första allsvenska guld och samtidigt bli ett fenomen inom digitala medier. Klubben har kombinerat humor, lokal identitet och kreativ…

Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Publicerad oktober 31, 2025

Från vardaglig skräck till terapeutisk tröst, har varumärken hittat innovativa sätt att fira Halloween. Resumé har sammanställt åtta kampanjer som verkligen utmärker sig. Vissa varumärken väljer att skrämmas, medan Filmstaden…

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.