McDonald’s skickar lekfulla signaler efter klubbens stängning
Publicerad oktober 10, 2025
Publicerad oktober 10, 2025

Nattlivet fortsätter även efter att klubben stänger, och detta fångar McDonald”s uppmärksamhet i en ny kampanj som speglar den energiska atmosfären av dansgolvet. Kampanjen använder sig av en delvis synlig logotyp, vilket skapar en ny visuell identitet.
Med en utomhuskampanj på strategiska platser nära barer och klubbar, vill McDonald”s påminna om sin närhet efter stängning. Kampanjen är planerad under kvällstid och syftar till att fånga den vibrerande känslan av nattlivet.
Enligt ett pressmeddelande består det visuella uttrycket av ljusslingor och laserformer som subtilt refererar till de ikoniska gyllene bågarna.
– Vi vet att många avslutar sin utekväll hos oss. Vi finns ofta nära till hands och håller öppet sent, men i nattens vimmel kan det ibland behövas en liten påminnelse. Med den här kampanjen vill vi på ett lättsamt och igenkännbart sätt visa att alla är välkomna till oss efter stängning, säger hon.
Bakom den kreativa kampanjen står reklambyrån Nord DDB, medan OMD fungerar som mediebyrå.