X
Nordic region's business magazine • november 12, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Max hyllar Spicy Chicken med avskedsturné

Publicerad november 12, 2025

Trots de ihärdiga bönerna från gästerna kommer inte Spicy Chicken att återvända permanent. Istället gör Maxhamburgaren en tillfällig comeback i en ny musikinspirerad kampanj.


I slutet av oktober började mystiska inlägg att dyka upp på Max sociala medier, vilket väckte spekulationer bland trogna fans om huruvida Spicy Chicken skulle återvända.


Svaret är både ja och nej. Hamburgaren, som försvann från menyn under 2023, kommer nu att finnas tillgänglig under en begränsad tid. Kampanjen, som är skapad av Åkestam Holst, har hämtat inspiration från livemusikens värld, med inslag av köbildning, merchandise och affischer.


Medlemmar i Max-appen fick en möjlighet att köpa förhandsbiljetter till denna hamburgare. ”Vi vet att det är många som saknat Spicy Chicken och som blev besvikna när den plötsligt försvann. Precis som många band som lagt ned senaste åren har även Spicy Chicken fått mängder av meddelanden och önskemål om en reunion. Därför ger vi fansen en sista encore, förpackat som en avskedsturné med allt som hör därtill,” säger hon.

Mest lästa
  1. Kristina Hammerö blir ny marknadsledare på Arla

  2. Max hyllar Spicy Chicken med avskedsturné

  3. Tjejzonen presenterar ny visuell identitet för att stärka unga tjejer

Fler intressanta artiklar

Utmaningar för marknadschefer i entreprenörsdrivna företag

Publicerad november 11, 2025

Förra året anställdes en marknadschef efter en noggrann rekryteringsprocess. Tyvärr fick personen lämna efter ett år. Enligt Tom Flumé, vd och grundare av Moss & Noor, är det en svår…

Medieinvesteringar i förändring: Podcast växer medan tv sjunker

Publicerad november 11, 2025

I oktober, en månad känd för starka medieinvesteringar, noterades en minskning på 1 procent i Sverige. Det bekräftas av den senaste Mediebyråbarometern, som visar att tv nu når historiskt låga…

Eon lanserar kampanj om elens centrala roll i samhället

Publicerad november 11, 2025

Eon inleder en landsomfattande kampanj för att belysa elektricitetens avgörande betydelse i samhället. Byrån BBDO Nordics står bakom initiativet. Kampanjen, som går under namnet ”Utan energi stannar Sverige”, syftar till…

IPG:s rapport kan bli den sista i börshistorien

Publicerad november 11, 2025

Om affären med Omnicom genomförs, kan det tredje kvartalet bli IPG:s sista rapportering som börsnoterat företag. Under Q3 rapporterade IPG intäkter på 2,49 miljarder dollar, vilket överträffade Wall Streets förväntningar…

Ny kampanj för att rädda Östersjön

Publicerad november 11, 2025

I en ny gemensam insats med plattformen Havet i skolan uppmärksammas Östersjön och dess framtid, som i dagsläget hotas av överfiske och föroreningar. Havet i skolan är en nationell plattform…

Uncommon expanderar med fokus på internationella projekt

Publicerad november 11, 2025

Uncommon Stockholm har sedan sin start förra året ökat från tre till tjugo medarbetare. Byrån, som arbetar med internationella uppdrag, har utvecklat en framgångsrik arbetsmodell. Ledarduon Mia Berggren och Björn…

Estrella inrättar chipsvalmyndighet för att hitta Sveriges nästa smak

Publicerad november 11, 2025

Inför valet 2026 lanserar Estrella en egen valmyndighet med syfte att upptäcka Sveriges nästa stora chipsmak. 2022 genomförde Estrella det första chipsvalet i landet. Nu tar man ett steg vidare…

Epoq lanserar kreativ kökskampanj utmanande Ikea

Publicerad november 11, 2025

Epoq, Elgigantens köksvarumärke, tar ett djärvt steg i en ny kampanj skapad av Nord DDB. Med en tydlig referens till Ikea framhäver Epoq att ”Vi har inga köttbullar – men…

Analyser av Juholts och Reinfeldts offentliga framträdanden

Publicerad november 11, 2025

Veckans avsnitt av Debrief bör inte missas – lyssna här. Aktievärdena för Håkan Juholts och Fredrik Reinfeldts personliga varumärken – hur kommer de att påverka deras offentliga roller framöver?Det är…

Göteborgs filmfestival avbryter samarbete med F&B efter Israelkritik

Publicerad november 10, 2025

Efter avslöjandet om att Forsman & Bodenfors ägarbolag Stagwell agerat rådgivare för att förbättra Israels rykte har flera kunder reagerat. Göteborgs filmfestival ska nu ha valt att avbryta sitt samarbete,…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.