Måns Möller stöttar Hertz i ny reklamkampanj
Publicerad oktober 10, 2025
Publicerad oktober 10, 2025

Biluthyrningsföretaget Hertz har anlitat komikern Måns Möller för sin senaste reklamkampanj, som har utvecklats internt. Denna kampanj är en del av Hertz nya marknadsföringskoncept ”För varje resa”, som introducerades tidigare i våras med fotbollsspelaren.
Magdalena Eriksson som huvudkaraktär och fokuserar på både fysiska resor och den inre livsresan.
Den nuvarande kampanjen sätter Måns Möller i centrum, där hans livsberättelse beskrivs som fylld av ”humor, engagemang och oförglömliga erfarenheter”, vilket också genomsyrar hela kampanjen. För tillfället är Möller på turné och reser genom Sverige i Hertz bilar.
– Med Måns kan vi förmedla både glädje och allvar – han är på resande fot med sin turné och hans livsresor speglar på ett unikt sätt kampen för något större. Det rimmar väl med Hertz värderingar och gör honom till en självklar profil för den här delen av kampanjen, säger.
Ulricha Ivares, digital marketing manager på Hertz Sverige, i pressmeddelandet. Kampanjen, som har skapats av Hertz marknadsavdelning, kommer att rullas ut under hösten på olika digitala och sociala plattformar, både genom betald annonsering och organiskt innehåll.